סוף לסאגה: שפירא יחלוק את הסגנות עם הנציג החסידי

תמכו בפתרון, 21 חברי הרשימה המשותפת של אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס; התנגדו - שלושת חברי סיעת בני תורה - עץ ונציג הליכוד; נציג יחד של אלי ישי נמנע • כל הפרטים

חדשות בארץ 14.1.2019 | 19:35

פלאש 90

בתום סאגה ממושכת: מנחם שפירא נבחר לסגן ראש עיריית בני ברק בישיבתה האחרונה של מועצת העירייה אמש (ראשון) בקולות 21 חברי הרשימה המשותפת של אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס ובהתנגדות שלושת חברי סיעת בני תורה- עץ, נציג הליכוד ובהימנעות נציג יחד של אלי ישי.

את ההצעה לבחירה בישיבת המועצה הביא ראש העיר אברהם רובינשטיין, וזאת כחלק מהסכם עליו חתמו לפני הבחירות סיעות אגודת ישראל ודגל התורה, ובמסגרתו תפקיד אחד מסגני ראש העיר יחולק ברוטציה לחצי קדנציה בין שתי הסיעות, כשבחצי קדנציה יכהן מנחם שפירא כסגן ראש העיר, ובמחצית השניה יכהן שלמה זכריה קוסטליץ, מ"אגודת ישראל" כסגן רה"ע.

בחירת סגן ראש העיר הנוסף בישיבתה האחרונה של המועצה הינה בהתאם לסעיף 15 לחוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש הרשות וסגניו וכהונתם), כי בעירייה בה מספר התושבים הוא מעל 200,000, וכך גם בבני ברק, לפי נתוני מרשם האוכלוסין, ניתן למנות בנוסף לרה"ע ולמ"מ רה"ע- שלושה סגני רה"ע בשכר, ואחד בתואר, כך נעשה גם בעיריות אחרות שמספר תושביהן הוא מעל 200,000.

בעקבות זאת, בעיריית בני ברק המצב, כיום, הינו שרובינשטיין הוא ראש העיר מטעם הרשימה התורתית (אגו"י ודגה"ת). מטעם סיעה זו חנוך זייברט הינו מ"מ רה"ע ומנחם שפירא ויהושע מנדל, סגני רה"ע.

מטעם סיעת ש"ס סגני רה"ע הינם אליהו דדון וגדליהו בן שמעון.

בתגובה לפרסומים, כאילו עיריית בני ברק סוגרת את ישיבות המועצה לציבור הרחב, הבהיר אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה, כי עיריית בני ברק מעולם לא סגרה את ישיבות המועצה לציבור הרחב, לולא גורמים אינטרסנטיים לא היו מייצרים התפרעויות שאיימו על שלום הציבור, כפי שזה קרה בישיבתה מס' 2 של המועצה.

בהתאם לתקנון שבפקודת העיריות, בדבר ישיבות מועצה, זימונן והנוהל בהן, ישיבות המועצה פתוחות לציבור, אך כאשר מתנהלות הפרעות רעשניות וצעקניות לכל אורך הישיבה, ובזאת גם ניתן להיווכח בסרטי הצילום של הישיבה, כך שלא ניתן שוב לנהל ישיבות מועצה באופן תקין, נקבע בסעיף 18 (ב) לתקנון שלעניין פומביות הישיבה, יראו בה פומבית, גם אם הוקרנה על מסך לפני קהל שמחוץ לאולם הישיבות שמתקיימת בו הישיבה.

"משום כך", אומר טננבוים: "כל עוד לא יובטח ע"י הנוכחים באולם הישיבות שהם לא יתפרעו ולא ישתוללו, הישיבה תוקרן על גבי מסך מחוץ לאולם הישיבות, שהינה פומבית בהתאם לתקנון".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום