"הרגתי משפחה שלמה, נשרפו לגמרי"

בלעדי: השיחות שביצע לורן אנקרי, שמואשם בהריגת 8 בני משפחת עטר בכביש 90, זמן קצר לאחר התאונה. הנהג אמר לבנו כי המצלמה ברכב "לא עובדת, לא מחוברת" - במשטרה ובפרקליטות התווכחו אם מדובר בשיבוש

חדשות בארץ 11.1.2019 | 00:14

דוברות מד"א

בלעדי: זאת הייתה אחת התאונות המחרידות בשנה האחרונה. שמונת בני משפחת עטר נהרגו בתאונת דרכים קטלנית בכביש 90, משפחה שלמה נמחקה ברגע אחד של היסח דעת. לורן אנקרי, נהג הג'יפ שפגע ברכב המשפחתי, התקשר מיד לאחר התאונה לבנו - למה שהמשטרה סבורה שהייתה שיחת שיבוש הליכי חקירה. הקלטות השיחות הדרמטיות הללו פורסמו הערב (חמישי) לראשונה במהדורה המרכזית.

בנו של אנקרי: "יש לך מצלמה בתוך האוטו? מצלמה שמתעדת את מה שקורה מקדימה". 
לורן אנקרי: "לא, היא לא עובדת. לא מחוברת".

לורן אנקרי: "זה אני טעיתי זה לא הם. הדבר היחיד שהם טעו זה שהם לא הדליקו את האור. זהו, אבל זאת טעות שלי".
בנו של אנקרי: "דיברתי עכשיו עם מישהו ממד"א והוא אמר שאי אפשר לדעת בדיוק של מי הייתה האשמה".

במשטרה מאמינים שהשיחה שקיים אנקרי עם בנו הייתה ניסיון לטשטש ראיות תיאום גרסה. אנקרי, מצדו, ממשיך לטעון כי השיחה התבצעה בתום לב.

זמן קצר לאחר מכן אנקרי מבצע שיחה נוספת, הפעם לחברו הקרוב:

לורן אנקרי: "הרגתי משפחה שלמה, עקפתי אוטו ולא ראיתי אותם ממול. היה נראה שהם רחוקים. היו בפנים אבא, אימא וילד. נשרפו לגמרי! ניסיתי להוציא אותם והאש תקפה אותי בידיים".

הפרקליטות: כתב אישום נגד אנקרי בגין 8 סעיפי הריגה

למרות השיחות, הפרקליטות קיבלה את טענת עורכי הדין אביעד חיית ויינון היימן המייצגים את אנקרי כי לא מדובר בשיבוש. הפרקליטות לבסוף הגישה נגדו כתב אישום ובו שמונה סעיפי הריגה, כמו גם עקיפה בדרך לא פנויה ושימוש בסמים.

   
זירת התאונה בכביש 90 | צילום: דוברות מד"א

פרקליטו של אנקרי, עורך דין אביעד חייט: "כפי שסברנו בתחילה, לא מדובר בתיק חמור כפי שניסו לצייר בהתחלה. למדינה תהיה משימה קשה מאוד וזה להוכיח שהנהג הזה נהג תחת השפעת סמים. לאחר מכן תתקשה להוכיח את האחריות של הנהג לתאונה".

חודשים לאחר התאונה, בני משפחת עטר עדיין מנסים לאחות את השברים. "מזעזע שמשפחה ככה נמחקה", אמרו. "רוצים שכל העולם ובית המשפט ישפוט ויראה מה הבן אדם הזה עשה".

היום התקיים דיון מענה לכתב האישום, מה שצפוי לפתוח משפט ארוך במיוחד עד לבירור האמת.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום