מעתיקים מהטלגרם: וואטסאפ תאפשר נעילה בטביעת אצבע

בקרוב הוואטסאפ שלכם ייראה אחרת: מלבד נעילה בטביעת אצבע, מצפים לכם עוד שורה של עדכונים • תוכלו לבחור צבעים חדשים, לדרג את אנשי הקשר, וזה לא הכל • וגם: מה העדכונים שכבר הגיעו לוואטסאפ ולא שמנו לב אליהם?

טכנולוגיה 10.1.2019 | 17:42

מעתיקה מהאפליקציות המתחרות. וואטסאפ | צילום: pixabay

וואטסאפ ממשיכה להשתדרג. אחרי החידושים האחרונים, שכללו גיבוי ללא הגבלה והגבלה ללא גיבוי, כעת מתפרסם כי החברה עובדת על כמה פיצ'רים חדשים שיגיעו לאפליקציה.

על פי הדיווח של ה- wabetainfo, עובדים כעת המפתחים בוואטסאפ, על פיצ'ר שיאפשר את נעילת האפליקציה באמצעות טביעת אצבע. דבר שקיים כבר זמן מה באפליקציית טלגרם המתחרה.

נכון לעכשיו, לפי הפרסומים הרשמיים של וואטסאפ, כל ההודעות שנשלחות דרך האפליקציה עוברות הצפנה מקצה לקצה, כך שהליך השליחה מוגן. אך במקרה והפלאפון נופל לידיים זרות או כאשר נותנים אותו לחבר, יש אפשרות שמידע רגיש יזלוג.

לשם כך, כאמור, עובדים בוואטסאפ על הפיתוח של נעילת האפליקציה באמצעות טביעת אצבע, כמו גם באמצעות מנגנון זיהוי הפנים של אפל, הקיים באייפונים החדשים. החברה כבר ניסתה להתאים את כפתור טביעת האצבע של האייפונים, על מנת שיוכל לשמש ככזה שפותח/נועל את האפליקציה, אך ללא הצלחה. כעת היא מנסה זאת במכשירי אנדרואיד, כאשר הפיתוח למכשירי אפל יגיע בקרוב כאמור.

למעשה, גם כעת יש אפשרות לנעול את הוואטסאפ באמצעות טביעת אצבע, אך זאת ע"י התקנה של אפליקציות צד שלישי, שמקבלות גישה לכל נתוני הוואטסאפ, מה שבאופן אוטומטי לא מוסיף לפרטיות של המשתמש.

עדכון נוסף שאמור להגיע לוואטסאפ, הוא 'מצב לילה' שכאשר המשתמש יפעיל אותו, הוא הופך את צבעי האפליקציה מלבן-ירוק לצבעים כהים יותר, שחור ולבן ככל הנראה. גם האפשרות הזו קיימת כבר בטלגרם ובאפליקציות רבות נוספות דוגמת טוויטר.

דברים נוספים שיגיעו, הם האפשרות לשלוח הודעה קולית למספר אנשי קשר בבת אחת, כמו גם האפשרות לדרג את אנשי הקשר שלנו לפי תדירות השיחות איתם. חידוש נוסף שאמור להגיע, יוסיף את האפשרות לצפות בסרטונים כבר מחלון ההתראות.

פיצ'ר נוסף שהגיע לאחרונה היא האפשרות להגיב לשולח בפרטי על הודעה ששלח בקבוצה כאשר ההודעה המקורית מצוטטת בחלונית מעל הודעת התגובה.

החידוש אליו כמעט בטוח שלא שמתם לב, הוא האפשרות לשלוח 'תיוג' של אנשים. הדבר נעשה לאחר ששולחים/מקבלים הודעה בקבוצה, בה מתויג אדם כלשהו. וכאשר עושים 'העבר' לאותה הודעה, למעשה אפשר לשלוח את התיוג של האדם, לכל אחד מאנשי הקשר או הקבוצות בוואטסאפ שלנו.

האדם שהעברתם את התיוג שלו, לא יודע מכך ולא רואה אף התראה על הנושא, למקרה שתהיתם.

מידי פעם אנו שומעים גם על וירוס שמסתובב ברחבי הוואטסאפ. זאת, בגלל הפופולריות הרבה של וואטסאפ וריבוי המידע שזורם בו. כאשר תמיד הכלל הוא כי אין לפתוח קישורים ממקורות לא מוכרים, או שהם מפנים לכתובת אינטרנט לא מוכרת. הדבר מראה על הפופולריות הרבה של הרשת, שלמרות שהיא חינמית, כבר פעילה בצורה מסחרית בארץ.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום