השיח ברשת - לטובתו; נתניהו: "מודה על האמון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מודה היום לגולשים הישראלים ברשתות החברתיות, לאחר שמבדיקה מקצועית עולה כי רובם תומכים בגרסתו כי רשויות אכיפת החוק מתנכלות אליו

פוליטי 10.1.2019 | 17:53

פלאש 90

54 אחוז מהגולשים הישראלים ברשתות החברתיות תומכים בגרסתו של ראש הממשלה, אותה הוא הציג השבוע בהצהרה ה"דרמטית" שמסר מול המצלמות.

בעקבות כך צייץ נתניהו בטוויטר: "תודה על האמון שלכם. אני מעריך את זה מאוד", בצירוף צילום מסך מהידיעה ב'וואלה! NEWS' על נתון מדהים זה.

כזכור, ביום שני האחרון, "חשף" ראש הממשלה כי במהלך חקירותיו הוא דרש להתעמת עם עדי המדינה, אך סורב. בשל כך, הוא דרש לקיים איתם עימות - אפילו אם זה יתקיים בשידור חי...

"רציתי להסתכל להם בעיניים ולהטיח בהם את האמת. דרשתי עימות פעם אחת - וסורבתי. דרשתי עימות פעם שנייה - ושוב סורבתי", נימק נתניהו.

מאחר ובדיוק בעוד שלושה חודשים ייצאו תושבי ישראל אל הקלפיות להצביע בבחירות הכלליות ולקבוע מי יהיה ראש הממשלה הבא, בדקה חברת Vigo מקבוצה 'יפעת' את השיח ברשתות החברתיות, המשקף במידה רבה את הלך הרוח הישראלי.

ממצאי הבדיקה, שהתפרסמו ב'וואלה! NEWS', גילו כאמור כי 54 אחוזים מהגולשים מביעים תמיכה בראש הממשלה ובגרסתו, לעומת 38 אחוזים שהתנגדו להם. רק 8 אחוזים מהגולשים לא גיבשו דעה בנושא.

כמו כן, מבין תומכי נתניהו - 23 אחוזים מאשימים את המשטרה שהפלילה במכוון את ראש הממשלה, ו-31 אחוזים מאשימים את השמאל בהתנכלות אליו.

מתוך מתנגדיו של ראש הממשלה, 22 אחוזים קוראים להעמדתו לדין, 11 אחוזים מכנים אותו שקרן ו-8 אחוזים מהם הצביעו על הדמיון בין פרשיות נתניהו לפרשיותיהם הפליליות של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט והנשיא לשעבר משה קצב - שכזכור הסתיימו בין כותלי הכלא.

נתון מעניין נוסף: הצהרתו הדרמטית של ראש הממשלה סחפה גולשים רבים ועוררה דיונים סוערים ברשתות החברתיות: לא פחות מ-30,000 שיחות נרשמו לגביה, כאשר לשם השוואה ניתן להביא את הדחת לבני מהמחנה הציוני שרשמה 10,000 שיחות ודיונים שכאלו.

איתן מורדל, מנהל חברת Vigo שביצעה את הבדיקה, מסכם ב'וואלה! NEWS': "נתניהו אהוד מאוד ברשתות באופן קבוע בלי קשר לבחירות. בעצם העובדה שהוא פונה לתקשורת בהצהרה שכזו, הוא בעצם פונה לבסיס האוהדים שלו. וזה מצליח; הוא ממקד את השיח בעוול שנעשה לו ומצליח להשאיר את הנושא על סדר היום התקשורתי, מה שיגרום להערכתו להחזיר את תומכיו 'הביתה'".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום