ליצמן: "דרעי יעמוד בראש כפי שאפשרי שאני אוביל את המפלגה"

אחרי פרסום סקר המנדטים, יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן מתייחס לאפשרות להקמת רשימה חרדית וטוען כי האפשרות שדרעי יוביל את המפלגה החרדית זהה לאופציה שהוא יעמוד בראשות האיחוד החרדי | לדברי ליצמן, ה'מועצות' יכריעו על זהות חברי הרשימה והעומד בראש

פוליטי 10.1.2019 | 15:33

יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי הסקר שהתפרסם ב'בחדרי חרדים' שמלמד על צמיחת הכוח החרדי, מתייחס סגן שר הבריאות ליוזמת האחדות החרדית ואמר כי המפלגות החרדיות הפיקו לקחים מהבחירות המוניציפאליות.

בראיון ל'דקל-סגל' בגלי-צה"ל, אמר ליצמן, "ישנה הצעה על השולחן שאנחנו מקבלים אותה ברצינות ובחיוב גם באגודה וגם בדגל ועד כמה שאני מבין גם בשס ואני מקווה שזה יצא לפועל ובניגוד לאחרים שמתפלגים תמיד".

במהלך הראיון לירון דקל ועמית סגל, ליצמן מאשר כי הרשימה תהיה מורכבת מהפלג הירושלמי וכן ממפלגתו של אלי ישי, אך מסתייג ואומר כי זאת בתנאי שהללו יסכימו להצטרף לקואליציה.

על השאלה מי יעמוד בראשות הרשימה, השיב סגן שר הבריאות "אני לא יודע, אני לא נכנס לזה, זו הצעה ראשונית".

ליצמן אמר למראיינים, "מבחינתי שהשר דרעי יעמוד בראש הרשימה, כפי שאפשרי שאני אוביל את המפלגה".

"יש שלוש מפלגות, ולכל אחת יש מועצת גדולי התורה משלה", הבהיר ליצמן. לדבריו, "נראה לי שההצעה מתקדמת יפה ומתי שנקבל אישור ממועצת גדולי התורה נתקדם".

כזכור, בעוד המפלגה החרדית המאוחדת עדיין לא הוקמה ונמצאת רק בגישושים ובישולים ראשונים, סקר מכון סמית' שהוזמן על ידי גורמים במפלגות החרדיות, בדק את תוצאות המנדטים במקרה של 'מפץ חרדי', והתוצאות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', הן חיוביות. כוחן של הסיעות החרדיות יגדל באופן של ריצה משותפת.

הסקר שבוצע על ידי מכון סמית' למחקר בראשות הפרופ' רפי סמית', בדק את הפוטנציאל של תמיכת הרחוב החרדי במפלגת חזית חרדית מאוחדת, כאשר המרוויח הגדול של הסקר, יהיה יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שיעמוד בראשות המפלגה השנייה בגודלה בכנסת ובקואליציה.

הסקר בדק שלוש אפשרויות. ריצה נפרדת של ש"ס ויהדות התורה המאוחדת, ריצה נפרדת עם פיצול בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' וכן אפשרות של איחוד כלל המפלגות לרשימה אחת, כאשר הציבור החרדי מרוויח כשני מנדטים עוד לפני שבכלל פתחו בקמפיין הבחירות.

האפשרות הראשונה בסקר המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', מראה כי כוחה של ש"ס לא נפגע כלל והיא שומרת על שבעת המנדטים שיש לה כיום עם 21% מהציבור החרדי (ללא הציבור המסורתי - דתי), 'יהדות התורה המאוחדת' זוכה גם היא ל-7 מנדטים עם 51% מהציבור החרדי ושומרת על כוחה, כאשר 'יחד' של אלי ישי, לא עוברת את אחוז החסימה כשהתוצאה תהיה 3% מהציבור החרדי בלבד שיצביעו עבורו.

האפשרות השנייה של פיצול ב'יהדות התורה', 'דגל התורה' בראשות חה"כ משה גפני זוכה לבין ארבעה לחמישה מנדטים עם 30%, ואילו 'אגודת ישראל' בראשות חה"כ יעקב ליצמן - זוכה לבין שלושה לארבעה מנטדים, עם חשש ממשי שלא תעבור את אחוז החסימה, כאשר אחוז התמיכה הינו 23%. לפי תרחיש זה, באופן תמוה מצביעי ש"ס עוברים בחלקם לסיעות האשכנזיות - 11% ל'דגל התורה' ו-4% ל'אגודת ישראל'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום