גלנט על ההחלטה לעזוב את כולנו: "כשיש מוקשים, צריך לוודא אלטרנטיבות"

שר העלייה והקליטה הנכנס מסביר כי החליט לעבור לליכוד אחרי שזיהה "מוקשים" בכולנו. גלנט המשיך במתקפתו על בני גנץ: "הוא שמאל שרוצה להחליף את הימין". במפלגה של שר האוצר ענו: "גלנט תמיד היה טוב בחתירה"

פוליטי 10.1.2019 | 14:25

יונתן זינדל, פלאש 90

יממה אחרי הצטרפותו הרשמית לשורות הליכוד, שר העלייה והקליטה יואב גלנט מספק הצצה לרקע שהוביל אותו לעזוב את מפלגת כולנו לטובת מפלגת השלטון, החלטה שקיבל עוד הרבה לפני החודשים האחרונים. בריאיון לתכנית "דקלסגל" בגלי צה"ל גלנט רמז (הבוקר) ל"מוקשים" בכולנו שגרמו לו לעבור לליכוד. במפלגתו של שר האוצר לא נותרו חייבים ומסרו כי "גלנט תמיד היה חזק בחתירה".

גלנט סיפר על מפגשיו עם חברי מרכז הליכוד בשנים שקדמו למעבר בין המפלגות ואמר כי "למדתי בצבא שכשאתה הולך לשטח כקצין ולוחם ומניח שיש שדה מוקשים - מן הראוי לוודא שיש אלטרנטיבות". כשנשאל אם קיווה שראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו ישריין לו מקום ברשימה לכנסת ה-21, גלנט השיב כי "אם יש דבר שהתעקשתי עליו זה לא להיות משוריין. בגיל שלי אני ראוי להיבחר".

באירוע "שבתרבות" במהלך סוף השבוע נפתח "קרב גנרלים" כשגלנט מתח ביקורת חריפה על הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, שכיהן במקום גלנט כרמטכ"ל ה-20 של צה"ל, ורמז שהוא מסתיר עמדות שמאל. "אמרתי את מה שהתכוונתי ואינני חוזר בי", אמר גלנט.

השר הוסיף כי "הימין בראש מדינת ישראל. בנימין נתניהו הוא ראש המפלגה הראשית וראש הממשלה. גנץ אומר שישראל זקוקה למנהיגות אחרת - אז מובן שהוא שמאל שרוצה להחליף את הימין".

"הליכוד היא התנועה הכי החברתית"

באירוע חגיגי שהתקיים אתמול בחדר סיעת הליכוד גלנט הצטרף רשמית לליכוד אחרי חודשים ארוכים של שמועות וגישושים. "אנחנו מקבלים היום לשורות הליכוד את השר יואב גלנט", אמר נתניהו. "יואב, אלוף במילואים, שירת בצה"ל 35 שנים ובשנים האחרונות הוא שירת כשר מצוין בממשלה וגם כחבר קבינט".

גלנט אמר לנתניהו כי "בשנים האחרונות אני עוקב מקרוב, כחבר הקבינט וכשר בממשלת ישראל, אחר האופן המרשים וההחלטי בו אתה מנהיג את מדינת ישראל. למרות המאבק המתנהל כנגדך וכנגד הדרך הלאומית והציונית אותה אתה מוביל בנחישות, אני רואה מקרוב כיצד אתה מנווט בחכמה ובנחישות את מדינת ישראל במציאות רבת אתגרים - יישר כוח".

בהמשך גלנט שיגר "עקיצה" לעבר שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון, שנשא את הדגל החברתי בבחירות הקודמות, כשאמר שהליכוד היא התנועה הכי חברתית בישראל. "היום אני גאה להצטרף לשורות תנועת הליכוד ומצפה לקחת חלק מרכזי בהמשך העשייה הביטחונית, החברתית והכלכלית", אמר גלנט. "זוהי זכות עבורי להיות חלק ממשפחת הליכוד, התנועה הכי חברתית, הכי לאומית, הכי שורשית והכי דמוקרטית במדינת ישראל".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום