פועל בניין נפל מגובה ומת באתר בנתניה - ההרוג הראשון לשנת 2019

ממידע ראשוני עולה כי הפועל עבד על גג בניין ונפטר כתוצאה מנפילה ● מותו קוטע תקופה ארוכה יחסית של חודשיים בהם לא נהרגו פועלים באתרים

חדשות בארץ 10.1.2019 | 13:16

מד"א

פועל בניין, ככל הנראה מטול כרם, נהרג כתוצאה מתאונת עבודה באתר בנייה בנתניה. מדובר באתר לבניית בניין מגורים ברחוב אבא הלל סילבר. מדוברות מד"א נמסר כי: "בשעה 11:04 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על פועל שנפל מגובה באתר בניה ברחוב אבא הלל סילבר בנתניה. פראמדיקים של מד"א מדווחים על גבר כבן 40 שנפל מגובה של כ 4 קומות ללא סימני חיים וקובעים את מותו".

מדובר במקרה המוות הראשון באתרי בנייה לשנת 2019, והראשון של פועל בניין מזה חודשיים. בשנת 2018 כולה נהרגו באתרי בנייה 38 עובדים, וכן נהרגו 3 עוברי אורח כתוצאה מהבנייה באתרי בנייה. בימים האחרונים הודיעו במשטרה, במשרד לבטחון פנים ובמשרד העבודה כי היחידה המשטרתית החדשה לחקר תאונות עבודה ששמה 'פלס' (כפופה ליאל"כ. ג"ל) החלה לפעול. על כן תאונה כמו זו בנתניה, אמורה להיבדק על ידי יחידה זו.

מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, ראובן בן שמעון מסר ל'גלובס' כי "היום קוברים את ההרוג הראשון לשנת 2019 בענף הבנייה וניכר מהתמונות הראשוניות שהתקבלו מהשטח שהאתר סובל מהזנחה פושעת בכל הנוגע להסדרי הבטיחות, מצופה כעת ממשרד העבודה לסגור את האתר לתקופה של 30 יום לפחות ולא להסתפק בסגירת האתר לתקופה קצובה של 48 שעות , על הקבלנים לדעת שלמחיר ההפקרות יש גם מחיר כלכלי ומחיר פלילי".

בן שמעון הוסיף כי "הנתונים האחרונים מלמדים שבשנת 2018 כ־64 אחוז מהתאונות נגרמו כתוצאה מנפילה מגובה וקיימת עלייה של 14 אחוז בכמות ההרוגים משנה קודמת. אסור לאפשר להפקרות להמשיך גם בשנת 2019 ועל גורמי האכיפה לרבות יחידת המשטרה פלס שהוקמה זה עתה בלהב 433 לפעול ביד חזקה כנגד מפרי החוק".

ממשטרת ישראל נמסר:"במשטרת ישראל התקבל דיווח על פועל תושב טול כרם שנהרג בנפילה מגובה באתר בנייה ברחוב אבא הלל סילבר בנתניה. חוקר תאונות עבודה זומן למקום. נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום