המשבר נמשך: הנשיא טראמפ נטש פגישה עם הדמוקרטים

פגישה בין הנשיא לבין בכירים במפלגה הדמוקרטית בניסיון להביא לסיום השביתה בממשל, נכשלה וטראמפ כינה אותה "בזבוז זמן מוחלט" לאחר אי הסכמה בעניין חומת הגבול

חדשות בעולם 10.1.2019 | 08:50

פייסבוק הבית הלבן

משבר בפוליטיקה האמריקנית, שבעקבותיו מושבת חלק מן הממשל, אינו מתקרב לסיומו - כך נראה.

פגישה שנערכה אמש (רביעי) בין הנשיא טראמפ, נבחר המפלגה הרפובליקנית, לבין בכירים בסיעה הדמוקרטית, בנסיון להביא לסיום משבר זה, נקטעה באיבה על ידי הנשיא, שנטש אותה בזעם.

ההשבתה במוסדות הממשל נמשכת מזה חודש דצמבר, לאחר מחלוקות בין הסיעות בעניינים כמו הקמת חומה על הגבול שבין ארה"ב למקסיקו. הנשיא טראמפ נחוש מאז הקמפיין לבחירות, לבנות חומה זו ובכך לבלום את המוני המהגרים ממקסיקו.

הדמוקרטים, המתנגדים לבניית החומה מטעמים תקציביים ואידיאולוגיים, הבהירו לנשיא בפגישה, שנערכה בבית הלבן, כי עמדתם בנידון לא השתנתה וכי הם עדיין מסרבים לתת ידם לבניית החומה. 

לפי מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר, טראמפ "שאל את יושבת הראש: 'תסכימו לאשר את החומה שלי?', והיא ענתה 'לא'", ואז הוא פשוט קם ואמר, 'אם כך - אין לנו על מה לדבר' - ופשוט יצא". שומר מגדיר את התנהגותו זו של הנשיא כעוד התקפת זעם של טראמפ, מהסוג שאליו הוא נקלע כשהוא אינו מצליח להשיג את מבוקשו.

זמן קצר לאחר פיצוץ הפגישה, התייחס טראמפ לדברים בפלטפורמה האהובה עליו - טוויטר. הוא צייץ כי הפגישה היתה "בזבוז זמן מוחלט". 

לפי טראמפ, "אתם הולכים לאשר את החומה בגבול? ננסי אמרה 'לא'. אמרתי 'ביי-ביי', שום דבר אחר לא עובד!".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום