האב לא חיסן את ילדיו, ומודה: "סיכנתי אותם ואת הסביבה"

פאניקה בישוב קטן בדרום, לאחר שחמישה בני משפחה אחת נדבקו בחצבת ועל ביתם הוטל הסגר. אבי המשפחה הפיץ מכתב בו הוא מודה כי טעה בהתנגדותו לחיסונים: "זה הימור על החיים"

בריאות 9.1.2019 | 23:53

דוד כהן, פלאש 90

בימים האחרונים הוטל הסגר על בית ביישוב קהילתי בנגב, בעקבות הידבקות חמשת בני המשפחה המתגוררת בו בנגיף החצבת - והכל בשל אי-חיסון מכוון.

כתב 'חדשות עשר' אלמוג בוקר חשף הערב (רביעי) את מכתבו של אב המשפחה לחבריו, בו הוא מגולל את הטראומה והסבל שהוא ומשפחתו חווים לאחרונה, ומודה בטעותו הקריטית.

במכתבו מתאר האב בין היתר, כי הכל החל כאשר "לפני כשבועיים החל הבן הגדול להשתעל בלי הפסקה", במה שכאמור התפתח בהמשך לחמישה מבני משפחתו החולים במחלה הקשה.

"ניסיתי את כל רפרטואר הטיפול האלטרנטיבי שלי", סיפר אב המשפחה לחבריו ביישוב - אך ללא הועיל: לא חל כל שיפור במצבם של חמשת החולים.

בשלב זה האב אף מסיק מסקנות, בכנות מעוררת הערכה: "אסור לנו להמר על החיים. טעיתי בכך שלא ביררתי מספיק לעומק על אי-מתן חיסונים וסיכנתי את חיי ילדיי ואת סביבתי".

"למי ששגו כמוני ולא עברו את הסיוט שאנחנו עוברים עם היקרים לנו ביותר, אני מבקש - לכו ותתחסנו", סיכם האב.

בקרב התושבים במועצה האזורית רמת נגב, בה שוכן הישוב הקהילתי המדובר, נוצרה בהלה של ממש לפי הדיווח ב'חדשות עשר', בעקבות הפצת מכתבו זה של אב המשפחה החולה.

החשש הוא כמובן בשל הילדים הרבים שבאו במגע עם ילדי המשפחה, בהצגה שהועלתה בבית הספר ובהזדמנויות נוספות, אך מנהלת בית הספר בו הם לומדים טוענת כי הילדים שהיו באולם בעת ההצגה אינם בסכנה משום שהיא התרחשה לפני התפרצות החצבת.

לדברי ראש המועצה ערן דורון, הוא מיהר לדרוש ממשרד הבריאות למנוע כניסת ילדים לא מחוסנים למערכת החינוך: "זה אירוע מורכב שמעורר חששות וחרדות. האחריות שלנו היא לעדכן את התושבים במה שקרה וכמובן לטפל בזה. דרשתי ממשרד הבריאות בצורה חד משמעית לתת הנחיות ולאסור כניסת ילדים לא מחוסנים. לצערי משרד החינוך לא נוקט בשום מדניות חוץ מהלגיד שאם ילד נדבק כבר, אז שלא יבוא לגן".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום