אחרי רוסיה - סין: "מסוכנת במיוחד לישראל"

העובדה כי חברות סיניות בונות את הנמל החדש בחיפה ואת הרכבת הקלה בתל אביב, כמו גם הניסיונות של חברות סיניות לרכוש חברות ענק ישראליות, מהוות סכנה גדולה לפי השב"כ

חרבות ברזל 9.1.2019 | 23:46

הדס פרוש, פלאש 90

בהרצאה סגורה באוניברסיטת תל אביב, הזהיר השבוע ראש השב"כ נדב ארגמן, כי ההשקעות המסיביות של חברות סיניות בישראל עלולות להוות סכנה לביטחון המדינה.

"ההשפעה הסינית בישראל מסוכנת במיוחד, בכל הקשור לתשתיות אסטרטגיות והשקעות בחברות גדולות במשק", אמר ארגמן, לפי פרסום ב'חדשות עשר'.

לדבריו, "נחוצה חקיקה שתפקח על ההשקעות הסיניות בישראל. יש פיגור של החוק בישראל לעומת הצרכים הביטחוניים מבחינת פיקוח על השקעות של מדינות זרות. זה עלול להיות מסוכן. צריך חקיקה".

הסכנה מפניה התריע ראש השב"כ, באה ככל הנראה על רקע העובדה כי חברות סיניות בונות את הנמל החדש בחיפה ואת הרכבת הקלה בתל אביב.

רק לאחרונה היה ראש השב"כ ארגמן אחד ממובילי מדיניות ה'כבדהו וחשדהו' של מערכת הביטחון כלפי הסינים, מה שגרם בין היתר לביטול העסקה לרכישת חברת 'הפניקס' על ידי חברה סינית.

מוקדם יותר השבוע דווח בסוכנות AP כי היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ון בולטון ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בישראל, להקשיח את מדיניותו כלפי חברות התקשורת הסיניות וואווי ו-ZTE "מחשש לריגול".

כזכור, אמש פורסם ב'החדשות' כי ראש השב"כ השמיע לאחרונה אזהרה חריגה, כשאמר שמדינה מסוימת צפויה לנסות להטות את תוצאות הבחירות בישראל. אף שהוא לא הזכיר את שמה, דווח כי מדובר ברוסיה, שכבר הוכחה התערבותה בבחירות בארה"ב ובצרפת.

בעקבות כך הצהירה רוסיה כי לא התערבה בבחירות בישראל. "אל תקראו את התקשורת הישראלית, מה שנאמר שם לא קרה", נמסר מטעם הקרמלין. "רוסיה לא מתערבת, לא התערבה ולא מתכוונת להתערב בבחירות, בכל מדינה בעולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אף הוא לדברים ואמר כי "ישראל ערוכה לסכל התערבות קיברנטית. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ואין מדינה שערוכה טוב יותר מאיתנו", ומוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי היא נערכת בהתאם לכל התערבות של מדינה זרה בהליך הדמוקרטי בישראל.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום