יש שם לצוללת השישית של צה"ל: 'אח"י דרקון'

הצוללת, שעתידה להיקלט בזרוע הים בתחילת העשור הבא, נקראת מעתה על שם דג-מעמקים טורף • מפקד זרוע הים: "זוית מבצעית ייחודית ואסטרטגית, חיונית מאין כמותה"

חרבות ברזל 9.1.2019 | 18:14

דובר צה"ל

לאחר סאגה שנמשכה למעלה מחמש שנים, הוחלט על שמה של צוללת שתתווסף לחיל הים: 'אח"י דרקון'.

היום (רביעי), הודיע מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, כי הצוללת השישית שעתידה להיקלט בשייטת 7 של זרוע הים בתחילת העשור הבא, תיקרא "אח"י דרקון", על שם דג-מעמקים טורף שבשמו מובאות כל אותיות ה"דקר".

בכך מונצחת גם הצוללת הצה"לית 'אח"י דקר', שטבעה ב-1968 על 69 אנשי צוותה.

שם הצוללת הוכרז היום, במסגרת כנס תכנית העבודה של זרוע הים לשנת 2019. בנוסף, בהליך זה נקבע כי הסדרה העתידית של צוללות זרוע הים תיקרא Dakar Class (ובקיצור - ד'), מאותה סיבה.

לפי צה"ל, "אח״י דרקון", צפויה להוות אבטיפוס לדגם דור הצוללות הבא, הדגם המתקדם ביותר שיהיה בשירות זרוע הים בעשרות השנים הבאות.

לדברי מפקד זרוע הים, "לוחמי שייטת 7 משמרים יומם וליל את יציבותנו הביטחונית, במקצועיות ללא רבב, תחכום, מסירות וחשיבה מתמדת. בפעילותם על גבי צוללות העתיד של מדינת ישראל יספקו זווית מבצעית ייחודית ואסטרטגית, חיונית מאין כמותה, להגנת מדינת ישראל".

יצויין כי תהליך בחירת שם הצוללת נמשך מעל חמש שנים. במסגרתו, שונה שם הצוללת מ'דקר', בשל מחלוקת שהלכה והתפתחה בקרב משפחות חללי 'אח"י דקר'. 

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום