הורים שכולים דרשו מרה"מ: "עצור הזרמת הכספים לרשות הפלסטינית"

הוריו של יובל מור יוסף, שנפל בפיגוע בגבעת אסף, קראו לפעול נגד הרשות בטענה שהיא מממנת טרור. "משפחת המחבל חיה מהכספים שקיבל בעבר, רוצים למנוע את הפיגועים הבאים"

חרבות ברזל 9.1.2019 | 17:28

זירת הפיגוע | הדס פרוש, פלאש 90

ההסלמה בשטחים: הוריו של החייל יובל מור יוסף, שנפל בפיגוע בגבעת אסף לפני כחודש, קראו היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את הזרמת הכספים לרשות הפלסטינית, בטענה כי זו מממנת טרור.

"אנחנו פונים אליך נתניהו, ראש הממשלה ושר הביטחון שלנו. היום מלאו 30 לרצח של הבן היקר שלנו יובל ושל חברו יוסף כהן. אתמול, נתפס הרוצח הנתעב, ובימים האחרונים הגיעו אלינו החפצים של יובל", קראו ההורים. "אנו דורשים ממך שתעצור את כל הכספים שמגיעים לממשלת הטרור".

"יש לנו נתונים שמראים שהמחבל הנתעב קיבל כחצי מילון שקל תמורת הפיגועים שעשה בעבר. משפחתו חיה מהכספים האלה", הוסיפו השניים. "אנחנו יודעים שבעתיד הוא יקבל עוד עשרות אלפי שקלים, ומבקשים במיידית לעצור את כל משלוחי הכספים לרשות הפלסטינית. אנו דרושים את זה בשביל למנוע את הפיגועים הבאים, ואת הרצון שלהם לפגע".

הנתונים שעליהם דיברו ההורים פורסמו על ידי מכון "מבט" לתקשורת הפלסטינית. לפי הנתונים, המחבל עסאם ברגותי שנעצר אתמול קיבל כ-477 אלף שקלים בגין מאסרו בעבר. על פי מכון "מבט", הרשות צפויה לשלם למחבל כ-6,000 שקלים כל חודש בגין ביצוע הפיגוע בגבעת אסף. ברגותי, כזכור, השתתף גם בפיגוע הירי בכניסה לעפרה.

מוקדם יותר, שירה איש רן, הצעירה שנפצעה בפיגוע בעפרה לפני כחודש ואיבדה את תינוקה, שוחררה מבית החולים שערי צדק. טרם צאתה, עמדה איש רן על רגליה, בעזרת הליכון, ואמרה: "אנחנו נס מהלך פיזי וזה דבר גדול ועצום. הגעתי לבית החולים בשכיבה, ואני יוצאת ממנו בהליכה".

"אני רוצה להודות לעם ישראל על כל התפילות", הוסיפה איש רן. "השיקום התקדם מאוד מהר, ויש לנו עוד דרך ארוכה לפנינו. אני רוצה להודות גם לצוות בית החולים, שעשו הכול בשבילנו - ברגישות, חום ואנושיות".

אתמול, כזכור, נעצר עסאם ברגותי, המחבל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף והיה שותף לפיגוע בסמוך לעפרה, בכפר אבו שחידם שבבנימין - בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של כוחות הביטחון. ברגותי נעצר בביתו של סייען והיה עסוק בימים האחרונים בהכנות לביצוע פיגועים נוספים. במהלך מעצרו נתפס רובה מסוג קלצ'ניקוב, תחמושת רבה וכן אמצעים לראיית לילה. לאחר המעצר הועבר ברגותי לחקירת שב"כ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את כוחות הביטחון על מעצר המחבל. לדבריו, "ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שפוגעים באזרחינו ומדינת ישראל תמצה עמם את הדין". שר החינוך נפתלי בנט ברך אף הוא על התפיסה, אך הוסיף כי "לא די לתפוס מחבלים רוצחים. יש להרוס את ביתם במהירות, למנוע כספי תגמולים למשפחותיהם, ולגרש בני משפחה מעורבים".

משפחות החיילים שנפלו בפיגוע בגבעת אסף וכן משפחת התינוק שמת בעקבות הפיגוע בעפרה, מור יוסף, מירב ואיש רן, בירכו על לכידת המחבל. "אנחנו דורשים הוצאה מיידית של צווי הריסה לבתי המחבלים ולסייעניהם ועונש מוות למחבלים שנתפסו", מסרו המשפחות. "ראש הממשלה ושר הביטחון התחייב להרוס בתי מחבלים תוך 48 שעות. אנחנו דורשים - עמוד במילתך".

חדשות 10

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום