אבל במודיעין עילית: כותב החידושים הלך לעולמו

האברך הרב חיים שאול דב מרגליות זצ"ל, בן ה-44, מגדולי תלמידי החכמים בשכונת ברכפלד במודיעין עילית, הלך הלילה לעולמו, לאחר מחלה קשה, כשהוא מותיר אחריו אלמנה עם תשעה יתומים בביתו | הלוויתו תצא הבוקר מביתו להר המנוחות

ברוך דיין האמת 9.1.2019 | 10:32

pixabay

טרגדיה במודיעין עילית: בבית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק, נפטר הלילה (רביעי) לאחר חצות, האברך החשוב הגאון רבי חיים שאול דב מרגליות זצ"ל, מחסידי ברסלב בברכפלד ומחשובי האברכים בכולל הר"ן במודיעין עילית, לאחר המחלה הקשה והוא בן 44 בפטירתו.

לפני שנה חלה במחלה הקשה, אך המשיך בלימודו למרות ייסוריו הקשים והמרים, אמש פונה לבית החולים לאחר הידרדרות במצבו, רבים התפללו לרפואתו של הרב חיים שאול דב בן שפרה, אך נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

המנוח ז"ל נולד בירושלים בז' תשרי תשל"ה, לאביו הרב ישראל שלמה מרגליות ז"ל, מחסידי ברסלב שנפטר לפני 14 שנה. 

בבחרותו למד בישיבת "יד אהרן" בירושלים, שם היה לתלמיד מובהק לראשי הישיבה, בהיותו תלמיד חכם עצום ששקד על התורה יומם וליל. 

לאחר נישואיו עם רעייתו, בתו של הרב משה הלר מבני ברק, הזקוק לרחמי שמים מרובים, קבע ר' שאול את מקום מגוריו בשכונת ברכפלד במודיעין עילית, שם היה לאחד מחשובי האברכים בכולל הר"ן. 

ר' שאול דב, היה כותב מידי שבוע עלון עם חידושי תורה מפרי עטו, אותם כתב בכתב יד, והיה מחלקם בבתי הכנסת במודיעין עילית, בשבוע האחרון עוד פרסם את העלון.

בנוסף, היה מקורב לגאון הנודע רבי נפתלי נוסבוים, מגדולי פוסקי דורנו ואף זכה להוציא את ספריו של הגר"נ בהיותו תלמידו חביבו. 

קשר מיוחד היה לו עם רבני מודיעין עילית, שכיבדוהו והעריצוהו עד למאוד. קשר מיוחד היה לו גם עם המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן, שהיה מגיע אליו רבות והשניים נקשרו זה בזה. 

במודיעין עילית מתקשים לעכל את הבשורה הקשה ומתקשים להיפרד מר' שאול, אחד מתושבי השכונה מספר ל'בחדרי חרדים' כי "ר' שאול היה בעל מאור פנים מיוחד שתמיד הצטנע, כל שבוע גם היה תולה בבתי הכנסת דף בכתב יד עם חידושי תורה ופניני חיזוק שהיו מאירים ומעוררים, חבל על דאבדין".

המנוח השאיר אחריו את רעייתו שתחי', שעמדה לימינו במסירות מופלאה ועשרה ילדים יתומים, שרק אחד מהם זכה להשיא בחודש אלול האחרון, כשכבר נאבק במחלה הקשה. 

מסע הלוויה ייצא הבוקר (רביעי) מביתו במודיעין עילית, דרך הקלויז של חסידי ברסלב, להר המנוחות, שם ייטמן.  

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום