הסדר טיעון עם גונן שגב: יורשע בריגול וירצה 11 שנות מאסר

הושגו הסכמות בין שגב לבין הפרקליטות לגבי הסדר טיעון, שיוגש היום לבית המשפט המחוזי בירושלים. פרקליטיו סירבו להגיב לדברים. על פי כתב האישום, שגב גויס כסוכן מטעם המודיעין האיראני ובמשך שש שנים העביר מידע

חרבות ברזל 9.1.2019 | 09:46

יונתן זינדל, פלאש 90

השר לשעבר גונן שגב, שנאשם בריגול לטובת איראן, הגיע היום (רביעי) להסכמות עם הפרקליטות בנוגע להסדר טיעון. על פי ההסדר, שצפוי להיות מוגש היום לבית המשפט המחוזי בירושלים, שגב יורשע בריגול חמור וירצה 11 שנות מאסר בפועל. פרקליטיו של שגב, אלי זהר ומשה מזור ממשרד גולדפרב זליגמן, סירבו להגיב לדברים.

שגב, שבעבר הורשע בניסיון להבריח לישראל כ-30 אלף כדורי אקסטזי, נעצר בחודש מאי האחרון. הוא נאשם במקרים רבים של מסירת ידיעה לאויב, באמצעות קשר שנמשך בינו לבין מפעיליו במשך שש שנים ברציפות, וזאת "בכוונה לפגוע בביטחון המדינה".

שגב, בן 62 שהיה בעבר חבר כנסת ושר האנרגיה, התגורר בשנים האחרונות בעיר בוג'ה בניגריה, שם עבד כרופא, אף שרישיונו הישראלי לעסוק במקצוע נשלל. לפי הודעת שב"כ והמשטרה שפורסמה עם הגשת כתב האישום, הוא יצר קשר בשנת 2012 עם גורמים בשגרירות איראן במדינה. חקירת שב"כ העלתה כי הוא גויס כסוכן מטעם המודיעין האיראני והגיע פעמיים למפגשים באיראן יחד עם מפעיליו. בשב"כ הוסיפו כי זהות המפעילים כאנשי מודיעין הייתה ברורה לשר לשעבר.

שגב נעצר לאחר שנסע לגינאה המשוונית וזו סירבה להתיר את כניסתו לשטחה, כביכול, בשל עברו הפלילי. לבקשת משטרת ישראל הועבר שגב לידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 והוחזק תחילה בבידוד במתקן סודי של שב"כ, ולאחר מכן בבית מעצר פלילי רגיל.
חקירתו של שגב העלתה עוד כי הוא נפגש עם מפעיליו האיראניים במדינות נוספות סביב העולם, בבתי מלון ובדירות שסבר כי שימשו לפעילות חשאית איראנית - כך לטענת שב"כ. עוד נטען כי שגב קיבל ממפעיליו מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים המועברים ביניהם.

בנוסף על כך, גילו החוקרים כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה וכן לאתרים ביטחוניים ובעלי תפקידים מדיניים וביטחוניים בישראל. בשב"כ מסרו עוד כי כחלק מהמשימות שקיבל ממפעיליו עמד שגב בקשר עם אזרחים ישראליים ששמם נקשר בתחומי האבטחה, הביטחון ויחסי החוץ של ישראל. עוד נטען כי שגב ניסה לשטות באותם ישראלים שאליהם פנה ולקשר בינם לבין גורמי מודיעין איראניים, שאותם הציג כאנשי עסקים תמימים.

 

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום