נתניהו מתייצב לצד שב"כ: "אין מקום להתקפות על הארגון"

לראשונה מאז הותרה לפרסום פרשת הטרור היהודי והביקורות שהוטחו בשב"כ בנוגע להתנהלותו בחקירה, ראש הממשלה העניק גיבוי לארגון. "אנחנו חייבים לשב"כ הרבה, הוא עושה את עבודתו במקצועיות ובמסירות", אמר. הנשיא ריבלין: "עלינו להישמר ממתקפה חסרת אחריות"

חדשות בארץ 8.1.2019 | 13:07

אלכס קולומויסקי, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק היום (שלישי) גיבוי פומבי לשירות הביטחון הכללי (שב"כ), לראשונה מאז התפרסמה פרשת הטרור היהודי שהובילה למתקפות ולביקורת על התנהלת הארגון. הוא שיבח את הישגי הארגון בלכידת המחבלים שביצעו את הפיגועים בגבעת אסף ובעפרה ואמר כי "זהו ארגון סיכול הטרור הטוב מסוגו בעולם". נתניהו הוסיף: "אנחנו חייבים לו הרבה, הוא עושה את עבודתו במקצועיות ובמסירות. אין שום מקום להתקפות עליו".

הפרשה נחשפה לפני כיומיים, ובמהלך חקירתה נעצרו חמישה נערים בחשד למעורבות בפיגוע שבו נהרגה עאישה א-ראבי, פלסטינית תושבת בדיא, מזריקת אבנים במהלך נסיעה ברכבה בליל יום שישי, 12 באוקטובר, סמוך להתנחלות רחלים.

משלושה מהחשודים נמנע במשך שבוע מפגש עם עורך דין בהתאם לסעיף בחוק הנוגע לחקירות בעבירות ביטחון. הדבר עורר ביקורת נרחבת מצד אנשי ציבור, ובהם חברי כנסת, ראשי מועצות וכן רבנים בציונות הדתית. עם זאת, נתניהו הגיב רק היום לביקורת והחליט לגבות את אנשי שב"כ.

מוקדם יותר היום, הנשיא ראובן ריבלין ביקש אף הוא לגבות את הארגון ואמר בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא כי "זרועות המשפט והביטחון הם לנו לגדר וסכר", והוסיף כי "עלינו להישמר ממתקפה חסרת אחריות על אנשים שתפקידם לשמור על ביטחון ישראל".

עוד הוסיף כי "אני מכיר את אנשי השירות ויודע כי שלום מדינת ישראל ואזרחיה ותושביה הם הדבר היחיד שעומד לנגד עיניהם. כך הם פועלים בהובלתם של נדב ארגמן, ראש השב"כ, ושל קודמיו".

השר ישראל כץ הגיב גם הוא לסערה, ובטקס חניכת כביש 77 אמר כי הוא "מגבה את השב"כ. זהו גוף אחראי שמונע פיגועים כל יום. העבודה צריכה להיעשות בהתאם לכללים, ואם יש טענות ומשהו צריך להיבדק - הוא ייבדק".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום