שיא המערכת מחר: שלג, גשם ורוחות

כמויות הגשמים והשלג שנרשמו בימים האחרונים היו רק הקדימון למחר, שצפוי להיות חורפי במיוחד, קר וגשום. שלג צפוי מעבר לאזור החרמון וקיים סיכוי לפתיתים גם בהרים הגבוהים מ-900 מטרים, אך לא בירושלים

מזג האוויר 7.1.2019 | 21:14

פייסבוק אתר החרמון

המערכת החורפית נמשכת בעיקר בצפון, ובהמשך תגיע גם למרכז: הלילה (שני) תחול התחזקות בעוצמת הגשמים בצפון הארץ והם ילוו בסופות רעמים מקומיות. הטמפרטורות יהיו נמוכות ושלג צפוי לרדת בחרמון ובצפון רמת הגולן. במרכז הארץ אין צפי לגשם אבל יהיה קר מאוד עם רוחות חזקות שיוסיפו לתחושת הקור. שיא המערכת יהיה מחר בלילה עם סיכוי לשלג בהרי הצפון והמרכז, אך לאכזבת הירושלמים לא יגיע לבירה.

ברשות הכינרת מדווחים על זרימה מרשימה בנחלי הגליל והגולן בדרכם לכינרת. למרות הכמויות הנאות של גשמים ברשות מקווים לעוד משקעים רבים שיסייעו להשקיית שטחי החקלאות, מילוי מי הנחלים ומאגרי המים והאקוויפרים והעלאת מפלס הכינרת.

בעקבות השלג הרב שירד ביממה האחרונה אתר החרמון ימשיך להיות סגור גם מחר עד ליום רביעי. השלג ממשיך להיערם וכעת מגיע לגובה 55 סנטימטרים במפלס התחתון. הנהלת החרמון תודיע על מועד פתיחה מחדש של האתר.

מחר צפוי עוד יום חורפי בצפון הארץ עם המשך הגשם בצפון ושלג בחרמון ובצפון רמת הגולן. במרכז הארץ תתחזק עוצמת הרוח, שתנוע בין 40-60 קמ"ש. ייתכנו אף משבים חזקים יותר. גם בדרום הארץ יורגשו רוחות חזקות שירימו אובך בשעות הצהריים.

משעות אחר הצהריים הגשם שירד עד כה בצפון יתפשט גם לאזור המרכז לקראת שיא המערכת שיתבטא בלילה חורפי, קר, גשום ועם פוטנציאל לשלג מעבר לאזור החרמון. קיים סיכוי לשלג גם בהרים הגבוהים מ-900 מטרים, כלומר בהרי הצפון ומעט בהרי המרכז.

ביום רביעי תורגש התקררות נוספת. גשם יירד מדי פעם בצפון ובמרכז הארץ אך ייחלש בהדרגה. ביום חמישי המגמה משתנה עם התחממות והתבהרות לקראת סוף שבוע נוח ומתאים לטיולים שמומלצים בעיקר בצפון.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום