בצל ההסלמה ברצועה: הכסף הקטארי לרצועת עזה לא יגיע השבוע

השגריר הקטארי היה אמור להגיע עם 15 מיליון דולר במזומן, אך שיגור הרקטה ותקיפות חיל האוויר יעדי חמאס גרמו למתיחות מחודשת. גם המשבר בין חמאס לפתח מחריף, עם יציאת הרשות ממעבר רפיח

חרבות ברזל 7.1.2019 | 14:15

חלוקת משכורות בעזה | פלאש 90

שגריר קטאר לרצועת עזה, מוחמד אל-עמאדי, היה אמור להגיע השבוע עם המענק השלישי של כספי הסיוע, אולם הגעתו מתעכבת בצל ההסלמה ביממה האחרונה. עד כה העבירה דוחה 30 מיליון דולר במזומן לפקידי חמאס, כחלק ממאמצי ההסדרה באזור.

עם זאת, בימים האחרונים החריפה פעם נוספת המתיחות בדרום, כשאתמול שוגר טיסן ממולכד לעוטף עזה. בתגובה, תקף חיל האוויר שתי עמדות של חמאס, והלילה יורטה רקטה ששוגרה לעבר הדרום והפעילה אזעקה גם באשקלון. הבוקר הופצצו עוד כמה יעדי טרור ברצועת עזה. לא דווח על נפגעים בצד הפלסטיני.

בנוסף לכך, אתמול הודיעה הרשות על הוצאת אנשיה ממעבר רפיח בשל המתיחות שלה מול חמאס. פריסתה בשער היציאה היחיד של תושבי הרצועה סוכמה בהסכם הפיוס שנחתם בסוף 2017 בקהיר, אך מאז הפילוג בין חמאס לפתח רק העמיק. בימים האחרונים עצרו שני הארגונים מאות פעילים יריבים ברצועה ובגדה המערבית.

שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן ביקר היום את כוונת הממשלה לאשר את העברת הכסף לרצועת עזה וכתב כי "שוב שמענו את חברי הקבינט מפזרים איומים לכל עבר כלפי החמאס ברצועת עזה.
הבעיה שראשי הטרור, במקרה הטוב, מגחכים על איומי ישראל. כי בפועל לאחר טיסן הנפץ ולאחר רקטה שנורתה לעבר אשקלון והמועצה האזורית חוף אשקלון הם קיבלו בתמורה 30 מיליון דולר במזומן שממשלת ישראל העבירה לחמאס עד כה והיד עוד נטויה. זוהי פשיטת רגל מוחלטת של הממשלה".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום