"נדאג שישראל לא תיפגע מהנסיגה"

היועץ האמריקני לבטחון לאומי, ג'ון בולטון, הגיע לישראל להיפגש עם רה"מ נתניהו. נושא הדיון: הנסיגה האמריקנית המתוכננת מסוריה. בולטון התחייב: "נדאג שביטחון ישראל יהיה ודאי ב-100%"

מדיני 6.1.2019 | 20:00

 

רה"מ ובולטון, הערב | צילום: קובי גדעון, לע"מ‎

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (ראשון) עם היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב, ג'ון בולטון. בולטון נחת אמש בישראל, וצפוי להמשיך מישראל לטורקיה. סיבת הביקור: חלק ממסע הסברה והרגעה שמבצעים יועציו הקרובים של טראמפ בעקבות הנסיגה האמריקנית המתוכננת מסוריה.

 

בפתח הפגישה, ראש הממשלה נתניהו הודה לבולטון על תמיכת הממשל האמריקני בישראל: "ראשית, הנשיא טראמפ נטש את הסכם הגרעין המסוכן והחזיר את הסנקציות. זהו חשוב לישראל, לארה"ב ולעולם; שנית, הנשיא החליט להכיר בירושלים כבירת ישראל והעביר לכאן את השגרירות, החלטה היסטורית; ושלישית, התמיכה הבלתי מתפשרת שלכם בישראל באו"ם. זה דבר שכל הישראלים מעריכים מאוד. תמכת גם במילים ובמעשים את זכותה של ישראל להגן על עצמה, זכות שאנו נוקטים בה רבות".

עוד הוסיף נתניהו כי השניים צפויים לבקר מחר ברמת הגולן. " זהו אזור שחשוב מאוד לביטחון ישראל", הבהיר ראש הממשלה. "ברגע שתהיה שם, תוכל להבין בדיוק למה ישראל לעולם לא תיסוג מהגולן ושחשוב שכל המדינות יכירו בריבונות הישראלית בגולן".

היועץ בולטון אמר כי בארה"ב מעוניינים לשמר את היחסים הטובים בין המדינות. "תחת הנהגתך והנהגת הנשיא טראמפ, היחסים בין שתי המדינות מעולם לא היו טובים יותר", החמיא לנתניהו. "אנחנו רוצים להמשיך זאת".

בולטון הוסיף כי "נדאג שניסוג מסוריה באופן שלא יאפשר לדאע"ש להשתקם ולהפוך שוב לאיום, ונדאג שביטחון ישראל יהיה ודאי ב-100%. היכולת של מדינה להגן על עצמה היא המבחן העיקרי של מדינה ריבונית. אני פונה לכל מדינה באזור שמטילות ספק בדאגה האמריקנית לשמירה על ביטחון ישראל, תחשבו שוב", סיכם.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום