שגריר ארה"ב בישראל: פרסום תכנית השלום יידחה בכמה חודשים

פרידמן, המתלווה לבולטון, אמר כי הממשל לא יפרסם בקרוב את התכנית, בין היתר בשל הקדמת הבחירות. "אנחנו רוצים לפרסם אותה ברגע שבו יהיו הסיכויים הטובים ביותר לקבל אותה"

מדיני 6.1.2019 | 16:22

פלאש 90

שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן אמר היום (ראשון) כי פרסום תכנית השלום שמגבש הממשל יידחה בכמה חודשים. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר בספמטבר כי התכנית, שאותה הוא מכנה "העסקה האולטימטיבית", תשחרר בתוך חודשיים עד ארבעה. עם זאת, מאז הוקדמו הבחירות בישראל, וחשיפת התכנית נתפסת כשנויה במחלוקת עד קיומן.

"אנחנו רוצים לפרסם אותה ברגע שבו יהיו הסיכויים הטובים ביותר לקבל אותה", אמר השגריר לכתבים שהתלוו ליועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, לפי השגרירות בישראל. לדבריו, הבחירות אינן הגורם היחיד בדחיית התכנית, שאותה תיאר כ"מורכבת למדי".

הוא הוסיף כי "האתגר בתכנית שלום הוא לבצע הערכה מפוכחת יותר של המציאות באזור". השגריר אמר כי הפעם האחרונה שהייתה הסכם משמעותי בין ישראל לפלסטינים הייתה בעת חתימת הסכמי אוסלו הראשונים ב-1993. "הרבה קרה מאז 1993", אמר פרידמן.

תכנית השלום של טראמפ צפויה להתקבל בהתנגדות בקרב הפלסטינים, אחרי שהעביר את השגרירות לירושלים וקיצץ כחצי מיליארד דולר מהסיוע שהוגש להם. ביום שישי אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי רמאללה ניתקה מגע עם וושינגטון מאז ההכרה בירושלים במאי האחרון.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום