הנסיגה מסוריה וסין על הפרק: בולטון ייפגש הערב עם נתניהו

היועץ לביטחון לאומי ידון עם ראש הממשלה בהחלטתו של טראמפ להוציא את הכוחות מסוריה, וגם בחשש האמריקני מפעילות חברות סיניות בישראל. בולטון אמר כי הנסיגה תהיה בתנאי שטורקיה תגן על הכורדים. שגריר ארה"ב בישראל: חשיפת תכנית השלום תידחה בכמה חודשים

מדיני 6.1.2019 | 13:19

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש הערב (ראשון) עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון בולטון ברקע ההחלטה האמריקנית לסגת מסוריה. בולטון, שהגיע אמש לישראל לביקור של יממה, צפוי לדון עם נתניהו בהיערכות מחדש לאור החלטת הנשיא טראמפ וכן בלוח הזמנים לנסיגת הכוחות, כמו גם בתיאום המשך המאבק נגד התבססות איראן באזור.

לפני הפגישה עם נתניהו אמר בולטון כי הנסיגה תהיה בתנאי שטורקיה תבטיח כי לא תפגע בכוחות הכורדיים בצפון סוריה ותוך נקיטת אמצעים להגנת הכוחות האמריקניים. בתדרוך לכתבים הוא הוסיף כי הנשיא דונלד טראמפ "רוצה להשמיד את החליפות של דאעש".

הבוקר אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי ידון עם בולטון "במאמצים לבלום את תוקפנות איראן באזור ובמצב בסוריה. אנו ממשיכים לפעול נגד התבססות איראן בסוריה, ונגד כל גורם שמערער את בטחון ישראל".

בתוך כך, שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן אמר היום כי פרסום תכנית השלום שמגבש הממשל יידחה בכמה חודשים.

בולטון בכותל המערבי, היום (צילום: זיו סוקולוב, שגרירות ארה"ב בירושלים)

היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון במהלך ביקורו בכותל המערבי 6 בינואר 2019 (צילום: Ziv Sokolov/U.S. Embassy Jerusalem, אתר רשמי)

נושא נוסף שצפוי לעלות בפגישה בין בולטון לנתניהו הוא החשש האמריקני מהתגברות ההשקעות והמעורבות הסינית הגדלה בפרויקטים של תשתיות ישראל, במיוחד בבניית נמל חיפה וכן את פעילות חברות הטכנולוגיה הסיניות בישראל.

בולטון ימשיך הערב מישראל לפגישות בטורקיה, ובמקביל, גם שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, שנפגש בשבוע שעבר עם נתניהו בברזיל, מגיע למזרח התיכון ויבקר יבקר במצרים, ירדן, סעודיה, איחוד האמירויות הערביות, עומאן, קטאר וכווית.

גורם מדיני בכיר אמר בשבוע שעבר כי ישראל וארצות הברית דנות "בפרטי פרטים" על הוצאת הכוחות מסוריה בתהליך מדורג. אחרי הפגישה עם פומפאו, הגורם אמר כי רוב בקשותיה של ישראל נענו וכי נתניהו "יצא מהפגישה בתחושה שיש לישראל השפעה בתחומים מסוימים, וכי ישראל וארצות הברית מקדמות רעיונות שונים בנוגע לסוריה שיעזרו לישראל". נתניהו עשוי להיפגש עם הנשיא טראמפ בשולי הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס בסוף החודש להמשך הדיאלוג בנושא.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום