נהיגה ביוקר: מחירי ביטוח החובה לרכב עלו ב־7%

צריכים לבטח רכב? כדאי לכם להשוות היטב בין החברות • הסיבה: הפערים עלולים להגיע ל־3,000 שקלים עבור אותו דגם • בשורה לנהגות: משלמות פחות

רכב ותחבורה 3.1.2019 | 18:19

אילוסטרציה | יונתן זינדל, פלאש 90

בכל חודש כ־7% מבעלי המכוניות רוכשים או מחדשים ביטוח רכב, מלבד החודשים דצמבר וינואר, שבהם ממוצע רכישות ביטוחי הרכב גבוה יותר ומגיע עד 17%. 

החל מאתמול ביטוחי החובה לרכב התייקרו בשיעור משוקלל של 7%, ומתברר שפערי המחירים בין החברות משמעותיים מאוד, גם בביטוחי החובה. 

השוואה במנוע Wobi - מנוע חיפוש והשוואת מחירי ביטוח - עבור ביטוחי חובה ומקיף ליונדאי איוניק חדשה, לכל נהג מעל גיל 30, ללא תביעות ביטוחיות בשלוש השנים האחרונות, תעלה שהחברה היקרה עבור סוג ביטוח זה היא שלמה ביטוח, שבה ישלם המבוטח 7,382 שקלים בשנה, ואילו החברה הזולה עבור סוג ביטוח זה היא הפניקס, שבה ישלם המבוטח 4,413 שקלים בשנה. 

באותו עניין של פערי מחירים בביטוח חובה ומקיף ליונדאי איוניק חדשה, באותם התנאים בדיוק, בדיקה תעלה שהחברה היקרה עבור סוג ביטוח זה היא שירביט, שבה ישלם המבוטח 7,003 שקלים בשנה, ואילו החברה הזולה עבור סוג ביטוח זה היא הפניקס, שבה ישלם המבוטח 3,841 שקלים בשנה.

פערים בין המגדרים

פערי המחירים באים לידי ביטוי גם בין המגדרים. כך, למשל, תשלם נהגת 7,414 שקלים עבור ביטוח חובה ומקיף לסיאט איביזה משנת 2015 בחברת שירביט, שהיא היקרה ביותר בסגמנט זה במנוע ההשוואה של Wobi, לעומת 7,482 שקלים, שישלם נהג עבור פוליסה בעלת מאפיינים זהים באותה חברה. הסטטיסטיקה של חברות הביטוח כנראה מורה על כך שנהגות זהירות יותר, או שהן מעורבות בפחות תאונות קטלניות, אבל בכל מקרה העובדה היא שנהגות, כמבוטח הראשי בפוליסה, משלמות פחות מנהגים. 

מי שמבקש להוסיף את בנו הנהג החדש או הצעיר לנהגים המורשים, כדאי שיערוך מראש השוואה גם לפרופיל הזה, מכיוון שבמקרים אלה המחירים מזנקים באופן משמעותי. לא לכולם משתלם בכלל לבטח את רכבם בביטוח מקיף. נהגים רבים שמכוניותיהם ישנות וזולות מעדיפים לבטח את רכבם בביטוח חובה וצד ג' בלבד.

מנתוני Wobi עולה ש־88% המתעניינים בביטוח מקיף הם בעלי רכב משנתון 2010 ומעלה. בשנתונים 2005-2009, 60% מהמעוניינים בביטוח צד ג' הם בעלי כלי רכב משנתונים אלה. אם אתם נהגים זהירים ואין לכם היסטוריה של תאונות ותביעות, תוכלו להפחית את תשלום הפרמיה השנתית. נהגים זהירים יכולים להוזיל את הפרמיה השנתית על ידי הגדלת ההשתתפות העצמית, וזאת מתוך מחשבה שלא תתבעו את הפוליסה. מי שאינו נוהג בשבתות זכאי להנחה משמעותית נוספת.

ישראל היום

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום