התכנית להשתקת המואזין בירושלים

פרסום ראשון: ראש העיר הנכנס של ירושלים כבר מתכוון להוציא לפועל את תוכניתו להחלשת קול המואזין שבוקע מהשכונות הערביות בעיר. במסגרת התכנית יוחלפו רמקולים ישנים בחדשים וקטנים יותר, להורדת הווליום

חדשות בארץ 1.1.2019 | 20:59

הדס פרוש, פלאש 90

פרסום ראשון: אחת התכניות הראשונות שהעירייה בראשות משה ליאון מתכוונת להוציא אל הפועל היא תכנית להשתקת או להנמכת קול המואזין שבוקע מהשכונות הערביות בירושלים.

באופן מפתיע, התכנית קורמת עור וגידים בהסכמה עם המוכתרים ובכירי השכונות של בית צפאפא, בית חנינא, שועפט ואפילו מגעים מתקדמים עם המוכתרים בג'בל מוכבר.

במסגרת התוכנית להשתקת המואזין הרמקולים הישנים במסגדים יוחלפו ברמקולים שטנים שיתחמו את הרעש; ברחובות הסמוכים יותקנו רמקולים בעוצמה נמוכה יותר; קול המואזין לא יחצה את העוצמה הקבועה בתקנות למניעת רעש; ובמקרה של חריגה - תינתן למשטרה הסמכות להוריד את הווליום - טיעון שעלול לעורר את המחלוקת.

תקציב ראשוני כבר הוקצה לתוכנית כדי להתחיל בפיילוט ולראות שאכן המערכת עובדת בלי בעיות, לפני שמשקיעים למענה בין 50 ל-70 אלף שקלים לכל מסגד. משה ליאון הנחה את עוזרו הבכיר עופר איובי, שהביא את הרעיון, לקדם אותה במלוא המרץ.

הערב אמר ליאון: "המטרה לטפל בנושא עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי שכול המעורבים יהיו מרוצים". לפני תוכנית המואזין של לאון בכנסת הציעו את חוק המואזין ותוכניות נוספות ניסו לפניו ולא הצליחו לעשות זאת בלי לעורר עניין וסערה שלילית. אם הדבר הזה יצליח בירושלים, זה יהיה פתרון מחוץ לקופסא - ובלי הרבה רעש, תרתי משמע.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום