מבזקים

אושרה ייצוגית: 20 מיליון שקל נגד 'ניו פארם' ו'המשביר לצרכן'

אושרה ייצוגית על בסיס הפרות של חוק הגנת הצרכן נגד "המשביר לצרכן" ו"ניו פארם" • הטענות: הוצגו אחוזי הנחה בלבד ללא המחיר הסופי של המוצר • ביהמ"ש קבע: התובעות זכאיות למלוא דמי הוצאות המשפט

משפטי17.9.2018 | 14:28

מרים אלסטר, פלאש 90

תביעה ייצוגית בסך 20 מיליון שקל נגד המשביר לצרכן ורשת ניו פארם אושרה בבית משפט המחוזי בתל אביב, לאחר שהתובעות, אילנית משה ומלכה רוקח באמצעות עורכי הדין אברהם רוקח, חנן בראונשטיין ורענן בשן טענו להפרות שונות של סעיפים בחוק הגנת הצרכן – כך דיווחה אורנה יפת ב'כלכליסט'. 

לטענת התובעות, כפי שדיווח 'כלכליסט' ונצטט להלן: הרשתות ביצעו הפרות שונות בחוק הגנת הצרכן בכך שלא ציינו בצורה ברורה מהו מחירם הסופי והכולל של מוצרים שבמבצע, תחת זאת, ציינו את אחוזי ההנחה בהם נמכרים המוצרים תוך הטעיית הצרכן בהצגת מבצעי "הנחה על הנחה".

לגבי 'המשביר לצרכן' נטען בנוסף, כי הרשת איננה מציינת מה היה המחיר הקודם של המוצר אלא רק את המחיר הקטלוגי. נגד ניו פארם נטען גם כי היא מציינת על המוצר מחיר מנופח שנראה כמו מחיר קודם להנחה, ומטעה את הלקוחות באשר למחירו האמיתי של המוצר לפני המבצע – טענה אשר בית המשפט מחק.

מגישות התביעה חילקו את קבוצת הצרכנים ללקוחות ששוגים בחישוב ההנחה ובמחיר הסופי של המוצר ומאידך ללקוחות שאינם טועים במחיר הסופי אך נתקלים בקושי תוך חישוב.

השופטת שושנה אלמגור קבעה כי התרשמה שהמבצעים שאליהם נחשפו התובעות "לא נועדו אלא להטעות את הצרכנים. הצגת מבצעים כהנחה על הנחה מקשה על ציבור הלקוחות לחשב את מחיר המוצר הסופי ולהחליט אם לרכוש אותו אם לאו".

בית המשפט אישר תובענה ייצוגית בשתיים מתוך שלוש העילות בגינן הוגשה הבקשה – הצגת מכירות מיוחדות כהנחה על הנחה ובסוגיה של אי הצגת מחיר סופי של המוצר שנמכר במכירה מיוחדת.

כמו כן קבע בית המשפט כי המשביר לצרכן וניו פארם ישאו בהוצאות שכר טרחה בסך 70 אלף שקל לעורכי הדין של התובעות ובהוצאות פרסום מודעות בשני עיתונים על אישור התביעה  הייצוגית. על המשביר וניו פארם להגיש כתב הגנה בתוך 45 יום.

ביזנעס - לכתבות נוספות באתר לחצו כאן

שתף כתבה זו