שר החוץ להולנדים: "אתם חייבים להגן על ישראל"

שרת החוץ של הולנד הביעה חשש לגבי כניסת צה"ל לרפיח: "נתקשה להגן על ישראל בפורומים בינלאומיים". שר החוץ כ"ץ ענה לה: "אתם חייבים להגן על ישראל, המלחמה שלנו זו גם המלחמה שלכם. בלי לחץ צבאי החמאס ימשיך לעסוק בהונאה"

יענקי פרבר | מדיני 7.5.2024 | 21:01

מעבר רפיח | צילום: דובר צה"ל

בפגישה שהתקיימה הבוקר במשרד החוץ בירושלים, שר החוץ ישראל כ"ץ נפגש עם שרת החוץ של הולנד הנקה ברואינס סלוט. השניים סיכמו לפעול ביחד להרחבת הסנקציות על איראן. כמו כן, השרה ההולנדית דיווחה לשר כ"ץ על פגישתה עם ממשלת לבנון.

שרת החוץ ההולנדית: "אנחנו מודאגים ממה שקורה באזור כרגע, אני מקווה שתהיה הפסקת אש ועסקה לשחרור החטופים. פעולה ברפיח עשויה לגרור הסלמה שתהיה הרבה מעבר למה שהאזור יכול לספוג - הולנד תתקשה להגן על ישראל בפורומים בינלאומיים".

שר החוץ כ"ץ: "גם אנחנו מקוים לעיסקת חטופים חדשה ועושים הכל עבור זה . לא הייתה לנו כל ברירה, ההחלטה על הפעולה ברפיח התקבלה פה אחד משום שזו הדרך היחידה לקדם את שתי מטרות המלחמה: החזרת החטופים הביתה והכרעת החמאס".

שרת החוץ ההולנדית הוסיפה: "אני מקווה שהפעולה ברפיח תהיה מוגבלת".

שר החוץ כ"ץ: "פתחנו את מעבר כרם שלום להכנסת סיוע הומניטרי וחמאס ירה לאזור והרג 4 חיילים שלנו. חמאס לא יכול להיות בעזה יותר, בלי לחץ צבאי חמאס אין סיכוי שהחמאס יסכים לעסקה אמיתית, אלא ימשיך לעסוק בהונאה תוך ציפייה שהעולם יכפה עלינו הפסקת אש חד צדדית. אתם חייבים לגבות אותנו כי זו גם המלחמה שלכם מול ציר הרשע האיראני ומתקפת האסלאם הקיצוני באירופה וגם בארה"ב".

שרת החוץ של הולנד: "מסכימה, חמאס לא יכול להישאר בעזה".

על איראן אמר שר החוץ כ"ץ: "חייבים להחליש את איראן, היא האיום הגדול ביותר לנורמליזציה ויציבות באזור. צריך לקדם פעילות משותפת לקידום הסנקציות נגד איראן שתעסוק בבלימת תוכנית הגרעין האיראנית ולקרוא למשמרות המהפכה בשמם האמיתי: ארגון טרור".

שרת החוץ ההולנדית: "נגביר את הלחץ על איראן. אני מסכימה איתך שצריך להרחיב את הסנקציות על פרויקט הטילים וצריך להגדיר את משמרות המהפכה כארגון טרור".

בנקודה זו, שרת החוץ ההולנדית נענתה לבקשתו של שר החוץ כ"ץ לפעול להרחבת משטר הסנקציות נגד איראן ולקדם הכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור. השניים סיכמו על קידום פעילות משותפת להגברת הלחץ על איראן והגברת הסנקציות.

גם על לבנון דנו השרים, לאחר ששרת החוץ ההולנדית הגיעה מביקור בלבנון ודיווחה משם.

שר החוץ כ"ץ: "חיזבאללה לקח את לבנון כבת ערובה עבור אינטרסים איראניים. כשהייתי ילד, כשעוד לא הייתה טלוויזיה בישראל, נהגנו לצפות בטלוויזיה מלבנון שהייתה המדינה המתקדמת ביותר באזור, שוויץ של המזרח התיכון. עכשיו היא המדינה הכי נחשלת באזור".

שרת החוץ של הולנד: "ביקרתי עכשיו בלבנון, המסר היה ברור - ממשלת לבנון לא מעוניינת בהסלמה, הם מעוניינים בפיתרון דיפלומטי למשבר בצפון".

שר החוץ כ"ץ הגיב: "גם ישראל מעוניינת בפיתרון דיפלומטי ובשקט, אבל רק בהתאם להחלטת 1701. אם זה לא יקרה נפעל צבאית כדי להחזיר את תושבי הצפון הביתה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום