בריטניה מטילה סנקציות על ארגון להב"ה ו-4 ישראלים

בריטניה מודיעה על הטלת סנקציות נגד ארגון להב"ה ו-4 ישראלים נוספים. שר החוץ קמרון הגדיר אותם כ"ארבעה אינדיבידואלים שאחראים ישירות לאלימות חמורה נגד אזרחים פלסטינים"

שלו שינברג | מדיני 3.5.2024 | 15:49

אילוסטרציה | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בריטניה הודיעה על חבילת סנקציות נוספת המתמקדת בגורמים "שמסיתים לאלימות מתנחלים ופועלים באלימות כלפי קהילות פלסטיניות בגדה המערבית".

משגרירות בריטניה נמסר כי "הצעדים החדשים הללו באים בעקבות עלייה חסרת תקדים באלימות מתנחלים בשנה האחרונה, ובאה לאחר חבילת הסנקציות הבריטית הקודמת בפברואר". 

לפי ההודעה, משרד החוץ הבריטי "לא יהסס לנקוט פעולות נוספות אם הרשויות הישראליות לא יפעלו בנושא ויתנו מענה לצורך להגן על אזרחים פלסטינים חפים מפשע". 

משרד החוץ הבריטי הודיע היום על הטלת סנקציות נוספות על "קבוצות ישראליות קיצוניות ואינדיבידואלים קיצוניים בגלל אלימות בגדה המערבית". 

השגרירות מסרה כי "חבילת הסנקציות כוללת שתי קבוצות שידוע שתמכו, הסיתו וקידמו אלימות נגד קהילות פלסטיניות בגדה המערבית, וכן ארבעה אינדיבידואלים שאחראים להפרות זכויות אדם של קהילות אלה. הצעדים באים בעקבות עלייה חסרת תקדים באלימות מתנחלים בגדה המערבית בשנה האחרונה, במהלכה האו"ם תיעד כמעט 800 תקריות אלימות מאז אוקטובר". 

הבריטים מטילים סנקציות על להב"ה, אותה הגדירו כ"קבוצה שמוטלת עליה סנקציות היום בגלל פעולותיה שנועדו לסייע, להסית ולקדם אלימות כלפי קהילות ערביות ופלסטיניות". 

שר החוץ הבריטי לורד דיוויד קמרון אמר: "מתנחלים קיצוניים חותרים תחת הביטחון והיציבות ומאיימים על האפשרות העתידית של שלום. חבילת הסנקציות הנוכחית מתמקדת בשתי קבוצות שמובילות את המתקפות הללו, וארבעה אינדיבידואלים שאחראים ישירות לאלימות חמורה נגד אזרחים פלסטינים. הרשויות בישראל חייבות לפעול נגד האחראים למעשים הללו. בריטניה לא תהסס לנקוט פעולות נוספות במידת הצורך, לרבות באמצעות סנקציות נוספות".

ארבעת האישים שמוטלות עליהם סנקציות בשל "הפרות חמורות של זכויות האדם של קהילות פלסטיניות" הם: נעם פדרמן, נריה בן פזי, עדן לוי ואלישע ירד.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום