נעצר בחשד לרצח פלסטיני: "בגלל שסירב לשתף פעולה עם השב"כ"

המתיישב, תושב בית אל נעצר הלילה ע"י השב"כ בחשד לרצח פלסטיני כבן 17 בכפר ביתין סמוך לרמאללה | עורכי דינו: "המעצר - סנקציה על שסירב למסור מידע על ההתיישבות"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 3.5.2024 | 14:48

מהומות בשומרון, ארכיון | צילום: פלאש 90

תושב בית אל נעצר הלילה ע"י השב"כ בחשד לרצח פלסטיני כבן 17 בכפר ביתין סמוך לרמאללה. לטענת עורכי דינו, החשוד, נשוי כבן 35 לוחם במילואים, נעצר לאחר "שסירב לשתף פעולה עם השב"כ כנגד ההתיישבות".

האירוע המדובר התרחש לפני כשלושה שבועות, במהלך מהומות בבנימין בזמן החיפושים אחר הנער בנימין אחימאיר הי"ד. יממה לאחר האירועים נמצאה גופתו של אחמיאיר בשטח פתוח, אחרי שנרצח בידי מחבל.

 

עורכי הדין אריאל עטרי ואסף גונן צילום: חוננו

המתיישב, כך לפי ארגון חוננו המייצג את החשוד, הגיע אתמול בבוקר למשרדי השב"כ בפ"ת, לאחר שזומן לפגישה. במשך שעות ארוכות התבקש המתיישב לשתף פעולה עם המחלקה היהודית בשב"כ ולמסור מידע וחומר רקע על ארועים ואישים בהתיישבות - לאחר שסרב, בשעות הערב המאוחרות הודיעו לו כי הוא עצור וחשוד במעורבות ברצח. 

לפי הארגון, שרות הביטחון הכללי, סרב להביא את העצור לדיון בבימ"ש וביקש לקיים את הדיון בהיוועדות חזותית מרחוק, ללא שעורכי דינו של העצור יוכלו לפגוש אותו לפני הדיון. בעקבות כך קיבל בימ"ש את עמדת עורכי דינו של העצור והדיון נעצר ונדחה לשעות הצהרים. כעת עושה עו"ד עטרי את דרכו למתקן השב"כ לפגוש את העצור.

עו"ד אריאל עטרי ועו"ד אסף גונן אשר מייצגים את המתיישב מטעם ארגון חוננו מסרו: "מדובר במעצר שווא של אדם חף מפשע. הוא זומן אתמול בבוקר למשרדי השב"כ בפ"ת, נאמר לו שהוא לא חשוד בשום עבירה, ביקשו ממנו חומר רקע על מה שקורה באזור, כשסרב לשתף איתם פעולה, כסנקציה זימנו את חוקרי המשטרה, הודיעו לו שהוא עצור ואז אמרו לו שהוא כן חשוד, כמה מפתיע, כניסיון לגרום לו לשתף פעולה הוא נעצר, אנחנו נעשה הכל כדי שהוא יבלה את השבת בבית"

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום