הכתבים הצבאים במתקפה חסרת תקדים על הרמטכ"ל

"רק במציאות המעוותת שלנו האנשים האחראים לכישלון מקדמים את האחראים האחרים לכישלון וכולנו מחכים לכישלון הבא. בושה וכלימה."

קובי עוזיאלי | תקשורת 3.5.2024 | 08:10

הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

סבב המינויים במטכ"ל עליו הוכרז אמש באישור הרמטכ"ל הרצי הלוי ובאישור שר הביטחון יואב גלנט קומם רבים ולא רק את הפוליטיקאים. גם כתבים צבאיים ביקרו במילים חריפות את העובדה שרמטכ"ל יוצא שלכל הדעות חייב להתפטר בעקבות האסון הגדול שידעה מדינת ישראל ממנה אלופים חדשים. והיו מי שביקרו את המינויים הספציפיים שלטעמם ומהכירותם אינם מתאימים.

דובר צה"ל לשעבר תא"ל רונן מנליס ביקר את המינויים וכתב: "הרצי הלוי בסבב מינוים שחצני ומזלזל בציבור פתר לי דילמה אחת. אם אפשר למנות ראש אגף תקשוב ולהחליף תוך כדי לחימה שני מאוגים מתמרנים בזמן שהרצי מגן בגופו על האחראים הישירים למחדל, מונע תחקירים חיצונים ומסמן לראש הממשלה ולשר הממונה דוגמא אישית זה משלושתנו ואלה".

תא"ל רונן מנליס | צילום: מתוך שידורי כאן 11

"אסור יותר לגמגמם, בחירות עכשיו, ועדת חקירה עכשיו, הדחה של כל המעורבים עכשיו, אין לכם יותר אמון לנהל את המלחמה הזאת", כך מנליס.

הכתב הצבאי של גל"צ, דורון קדוש הגיב וכתב: "הביקורת על סבב המינויים הרחב של הרמטכ״ל הלוי ושר הביטחון גלנט לא מגיעה רק מצד מסוים אחד של המפה הפוליטית. זה בכלל לא עניין פוליטי, זה עניין מקצועי וערכי: איזו דחיפות יש למנות ראש אגף תקשוב או ראש אכ״א במהלך מלחמה?".

"ויותר מזה צורם - אופן ההודעה. הודעת דובר צה״ל לקונית שמתפרסמת בדיוק כפי שהתפרסמו הודעות מינויים כאלה בעבר לפני 7/10, ובלי שום הסבר נלווה מצד דובר צה״ל או הרמטכ״ל, שלא מצאו לנכון להסביר לציבור מה הדחיפות בקיומו של סבב מינויים רחב כזה בעת הזו". כך קדוש.

 

הפרשן הצבאי יוסי יהושוע | צילום: באדיבות המצלם

הפרשן הצבאי של 'ידיעות אחרונות', יוסי יהושוע תהה: "המועמד של הרצי וגלנט לראש אכ״א: תא״ל דדו בר כליפא. מה לדדו ולאכ״א? למה לבזבז אותו שם? מתי ראש אכא קודם לאלוף פיקוד? למה הוא לא בפיקוד מרחבי או בעורף? אם כך יסגר אז לקחים לא באמת הופקו. אגב זה לא מינוי דחוף למה הרצי צריך להחליף ראש אכ״א ולעצב את המטכ״ל לרמטכ״ל הבא? השניים מצפצפים על כולנו ואין מי שיעצור את זה".

עוד כתב יהושוע: "אי אפשר למנות את תא״ל שלומי בינדר לראש אמן התפקיד הכי חשוב בצבא, בלי להציג לציבור תחקיר שמנקה אותו מאחריות להיערכות המקדימה ולעובדה שצה״ל פשוט לא היה בשבעה באוקטובר. זו התנהגות מנותקת של הרמטכ״ל ושר הביטחון".

הכתב הצבאי של גל"צ לשעבר, צחי דבוש, לא חסך בביקורת ובכמה ציוצים ברשת X לאורך השעות האחרונות תקף את עובדת המינויים תוך כדי מלחמה ועל ידי מי שצריך להתפטר ויפה שעת אחת קודם. "מצפה בקוצר רוח לשמוע את הפרשנים הדגולים שמכרו לנו ש״חמאס חלש ומורתע״ לפני ה-7/10, מספרים לנו כעת כמה המינויים החדשים למטכ״ל טובים ומהוללים. אנשי הקונספציה שומרים אחד על השני ומקדמים אחד את השני והמחדל הבא מעבר לפינה. אין חדש תחת השמש".

הרמטכ"ל בצפון | צילום: דובר צה"ל

עוד כותב צחי דבוש: "כל מי שהיה שותף ל-7/10, לא הכין את התוכניות המבצעיות, לא דאג שיהיו מספיק חיילים בעוטף, אמר ש״אין סיכוי שנופתע״, זלזל באויב, התעלם מכל האזהרות שהגיעו מהשטח, הפקיר את אזרחי ישראל לטבח הנוראי שעשו בנו מפלצות חמאס - כולם צריכים להרכין ראש וללכת הביתה. רק במציאות המעוותת שלנו האנשים האחראים לכישלון מקדמים את האחראים האחרים לכישלון וכולנו מחכים לכישלון הבא. בושה וכלימה."

דבוש המשיך והוסיף לבקר: "הרצי הלוי בישל מינויים. דאג לכל המקורבים. ולמי לא נשאר? עופר וינטר ויתר החותרים למגע. נשארנו עם אותה הדייסה".

בציוץ נוסף מיני רבים כתב: "אם אפשר להחליף כל כך הרבה קצינים בכירים בזמן מלחמה - אפשר להחליף גם רמטכ״ל בזמן מלחמה". וזה לא נגמר, נצטט עוד עקיצה אחת שלו: "רמטכ״ל שהיה זחוח עד ה-7/10 נשאר זחוח גם אחרי ה-7/10".

גם הכתב הפוליטי של גל"צ יובל שגב ביקר את המינויים במטכ״ל ואמר: "זה לא הגיוני שאותם אנשים ממשיכים למנות בלי שקיבלו אמון מחודש  מהציבור, בלי שההתנהלות שלהם לפני 7.10 נחקרה ונבדקה, גם אם יש צורך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום