נתניהו במתקפה: "בוגי יעלון צריך להתבייש"

זעמו של ראש הממשלה כלפי שר הביטחון לשעבר בממשלתו יצא בעקבות קריאתו לסגור את המכינה ש-19 מטובי בוגריה נפלו במלחמה הנוכחית

קובי עוזיאלי | פוליטי 1.5.2024 | 23:22

נתניהו ויעלון בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגנה הערב (רביעי) את מי שכיהן בעבר כשר הביטחון בממשלתו, משה בוגי יעלון, לאחר שקרא לסגור את מכינת 'בני דוד' בעלי. 

"19 מבוגריה הגיבורים של המכינה בעלי נפלו במלחמה על הגנת מדינת ישראל. בוגי יעלון צריך להתבייש", אומר נתניהו.

בריאיון שהעניק לפוקדקאסט של טובי פולק טען שר הבטחון והרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון כי יש לסגור את מכינת 'בני דוד' עלי שאיבדה מאז פרוץ המלחמה כ-19 מבוגריה. יעלון אמר: "אני לא מטיל דופי בכל חובשי הכיפה, אבל את מכינת עלי הייתי סוגר היום. היא אנטי ממלכתית".

כמו כן קרא יעלון לעצור את המשכורת שקמבל ראש המכינה הרב יגאל לוינשטיין ממדינת ישראל.

בימין מיהרו לתקוף את יעלון בתגובה לדברים. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר בתגובה לדברי יעלון: "בוגי יעלון, אהוד ברק ושאר חבריהם שבויי הקונספציה השתגעו לגמרי, שנאתם העבירה אותם על דעתם".

"בעת מלחמה, כאשר 19 מבוגרי מכינת "בני דוד" חירפו נפשם ונפלו בקרבות בעזה וכאשר מאות מבוגרי המכינה נלחמים יום יום כדי שבוגי וברק יוכלו לשבת באולפנים. שר הביטחון לשעבר מפיץ שנאה וארס ורוקד על דמם של החיילים. הציבור מאס בכם, שבו בשקט ותנו קצת כבוד ללוחמים", מסר. 

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ הגיב: "מכינת עלי המפוארת, שמגדלת דורות של לוחמים ומפקדים, שגידלה את רועי קלין אלירז פרץ ועמנואל מורנו ועמישר בן דוד, ואיבדה 19 מבוגריה במלחמה הזו, תישאר ותמשיך להוביל הרבה אחרי שאף אחד כבר לא יזכור שהיה כאן פעם איש רווי שנאה ומחלוקת כמו יעלון".

הפרשן עמית סגל הגיב: "לא זוכר מי אמר פעם שבוגי החליט להתנגד לאוסלו רק כי נעלב שערפאת שיקר לו. המעבר שלו למחוזות הפוסט אנושיים של ניסיונות לסגור את מכינת עלי מעיד שהכל אצלו היה תמיד אישי. אילו רק לא הועבר מתפקידו הוא עוד היה מקפץ על גבעות השומרון בין דינר לדינר של התרמות למכינות וחוגי בית של פייגלין".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום