סינוואר מושך זמן: בישראל ממתינים לתשובת חמאס בנוגע לעסקה

המגעים לעסקת חטופים: בישראל ממתינים עדיין לתשובתו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. מחר, בכפוף לדיון סופי - צפויה לצאת משלחת ישראלית בדרג מקצועי לשיחות בקהיר. גורמים רשמיים בישראל לא אופטימיים: "הלכנו כברת דרך דרמטית לעבר חמאס"

אביחי חבר | חרבות ברזל 29.4.2024 | 20:32

שחרור חטופים. אילוסטרציה | צילום: צלמי פלאש 90

המגעים לעסקת חטופים: בישראל ממתינים עדיין לתשובתו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סנואר, כשמחר, בכפוף לדיון סופי - צפויה לצאת משלחת ישראלית בדרג מקצועי לשיחות בקהיר. 

גורמים רשמיים בישראל לא אופטימיים ואומרים: "הלכנו כברת דרך דרמטית לעבר חמאס - אם חמאס יוותר על דרישתו לסיום המלחמה וליציאה מוחלטת של צה"ל מעזה, יהיה ניתן להגיע לעסקה בתוך זמן לא רב". 

על פי דיווח בחדשות 12, מי שמנסה להביא את אותה נוסחה מעומעמת שגם תציג ויתורים דרמטיים מצד ישראל אבל גם תעמעם את האלמנט הזה של סיום המלחמה היא מצרים, שממשיכה בהפעלת הלחץ על חמאס, כשהפעולה הישראלית ברפיח מתקרבת ובעצם משמשת כשוט שנועד להכניס את התשובה של חמאס לסד דמנים קצר ודחוק. 

בנוסף, חרף ההכחשות, ישראל כן אותתה למצרים שהיא מוכנה לדון בשלב השני של העסקה על מה שמכונה: "שקט ארוך טווח ברצועה", כמובן - בכפוף להחזרת כלל החטופים, אבל זה נועד לתת תמריץ לחמאס לחתום על העסקה הנוכחית, העסקה ההומניטרית. 

יצוין כי גם בהנחה שחמאס יסכים למתווה הכללי של העסקה, צפויים דיונים וויכוחים קשים על הפרטים: על מספר החטופים שישוחררו - חמאס מדבר על 20 חטופים, ישראל על 33 חטופים; על מספר ימי ההפוגה - כמובן ששישה שבועות הוא פרק זמן שסוכם עליו בכפוף לכך שישוחררו 40 חטופים, יום על כל חטוף. עכשיו יצטרכו להגיע לנוסחה חדשה. 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום