שוב זה קורה: חבר קונגרס נפל בפח על ידי "הרבנית הראשית של עזה"

חבר קונגרס דמוקרטי אנטי ישראלי, נפל בפח על ידי חשבון X שמופעל על ידי "הרבנית הראשית של עזה". חשבון ה-X המזויף של "הרבנית לינדה גולדשטיין" ידוע כאחד שמפיל פרוגרסיבים תמימים אנטי ישראלים בלי לדעת שהוא סאטירי

יענקי פרבר | חדשות בעולם 29.4.2024 | 20:30

בית כנסת: אילוסטרציה | צילום: pixabay

חבר הקונגרס מניו יורק ג'מאל באומן, דמוקרט אנטי-ישראלי שהפעיל בספטמבר האחרון בכוונה התראה על שריפה שלא היתה כדי למנוע הצבעה בקונגרס, נפל בפח כשהגיב שהוא מצפה לשתף פעולה עם "הרבנית הראשית של עזה".

חשבון הטוויטר "הרבנית לינדה גולדשטיין", המופעל על ידי יהודי אורתודוקסי, ידוע בפוסטים הסאטיריים שלו על הציונות. לפי ה"ניו יורק פוסט", מנהל החשבון הציע לבאומן האנטי ישראלי לסייע בגיוס כספים בקמפיין בחירות לקונגרס של באומן.

בהודעות פרטיות הביעה "הרבנית לינדה גולדשטיין" תמיכה בקמפיין של באומן, שהגיב לו בהתלהבות.

"אני באמת מקווה שתזכה, אשמח לסייע בגיוס כספים", כתבה גולדשטיין לבאומן בהודעת X פרטית. חבר הקונגרס הגיב 30 דקות לאחר מכן.

"תודה, איך ניצור איתך קשר?" שאל באומן. גולדשטיין הבטיחה לבאומן שהיא גייסה מאות אלפי דולרים בעבר, והוסיפה "הקהילה האנטי-ציונית שלי לא יכולה לחכות לעזור".

גולשים רבים לעגו לבאומן והצביעו על כך ש"הרבנית הראשית של עזה" אינו תואר שקיים, בהתחשב בכך שיהודים לא חיים בעזה כבר 19 שנים.

ג'ואל פטלין, מפקח בתי ספר בניו יורק צייץ ב-X בלעג: "אם הייתי חבר קונגרס אמריקאי, הייתי שוכר צוות מספיק חכם מספיק כדי לדעת שיהודים לא גרים בעזה מאז 2005, וברור שאין דבר כזה "הרבנית הראשית של עזה". אז שוב, אנחנו מדברים על צוות של חבר קונגרס שלא יודע מהי אזעקת אש".החשבון הסאטירי של "הרבנית" הפיל בעבר פעם אחר פעם פוליטיקאים דמוקרטים, פרסם ציוצים מצחיקים במיוחד, שקראו לטרוריסטים של חמאס בקורונה לשמור על מרחק אחד מהשני במנהרות טרור, ופרסם תמונות של חנוכייה עשויה רקטות קסאם. לינדה מכנה את עצמה "יועצת לענייני יהודים" של מנהיג הטרור איסמעיל הנייה.

בציוצים אחרים היא גינתה את חג הפסח כ"רצח עם" ישראלי נגד מצרים. הצטלמה כביכול עם מחבלים בפוטושופ מול "חנוכייה צדק" עשויה רקטות.

"אנטישמיות היא מחלת מנת משכל נמוכה" הגיב בטוויטר מנהל החשבון ל"ניו יורק פוסט" כשנשאל על חילופי הדברים.

ב-2021 המועמדת לקונגרס, אימני אוקלי, פעילה אנטי ישראלית, חשבה שהיא מארגנת התרמה עם "הרבנית לינדה גולדשטיין", "יועצת בנושאי יהודים של מנהיג הטרור של חמאס איסמעיל הנייה". אוקלי הוטעתה עם הציוצים של "הרבנית גולדשטיין" שהורו למחבלים לוודא התרחקות חברתית במנהרות טרור בשל הקורונה, והכריז על אישור חמאס לבניית "גטו יהודי" בעזה.

"הרבנית גולדשטיין", הוא למעשה עורך דין המתמחה במכירת נדל"ן בעיר ניו יורק בשם מייקל, הוא פנה לאוקלי בנוגע לעריכת "גיוס תרומות משותף בעזה", מנהל הקמפיין של אוקלי, מתיה לוקהארט, האמין שההצעה היא אמיתית וקפץ על הרעיון לתמוך במטרה אנטי-ישראלית.

יוצר חשבון הפארודיה, מייקל, (שסירב לחשוף את שמו המלא בשל חשש לנקמה) אמר ל'ניו יורק פוסט' ב-2021 כי פתח את החשבון כדי ללעוג ליהודים אנטי-ציוניים מהשמאל הקיצוני. "אני צוחק על חמשת האחוזים מהיהודים ששונאים את ישראל", אמר. "יצרתי את האישיות הזו שמראה עד כמה האנשים האלה מצומצמים ואבסורדים".

עוד אמר, "יהודים לא יכולים לחיות בעזה. אז העובדה שאנשים חושבים שיש "רבנות ראשית בעזה", רק מראה כמה אנשים חסרי השכלה לגבי הסכסוך", אמר מייקל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום