הראש"ל על הנס הגדול לעם ישראל במתקפה מאיראן: "בזכות בני התורה"

הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף התייחס במעמד הקבלת פני רבו בשיעורו השבועי לניסים שעבר עם ישראל במתקפה מאיראן: "איזה ניסים ונפלאות היה לנו, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ"ל? בזכות מי? בזכות בני התורה בני הישיבות, שיושבים ועוסקים בתורה. זו ההשקפה הנכונה". צפו

משה ויסברג | חרדים 27.4.2024 | 23:44

הראש"ל הגר"י יוסף הערב בדרשתו | צילום: יעקב כהן

במהלך הקבלת פני רבו ברגל שנערך מדי שנה במוצאי שבת חול המועד פסח לרב הראשי לישראל והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף בבית הכנסת 'היזדים' בשכונת הבוכרים בירושלים, התייחס הראש"ל לניסים והנפלאות שנעשו לעם ישראל בעקבות המתקפה האיראנית.

במעמד השתתפו דיינים, ראשי ישיבות, רבני ערים, רבני קהילות, שרים, חכי"ם, ראשי ערים, סגני ראש ערים ומאות רבות של משתתפים שהקבילו ברגל את פני הראש"ל.

 

הראש"ל אמר: "13 אלף טילים זרקו על המדינה שלנו, ברוך השם איזה ניסים ונפלאות היה לנו, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ"ל? בזכות מי? בזכות בני התורה בני הישיבות, שיושבים ועוסקים בתורה. זו ההשקפה הנכונה".

בדבריו הזכיר את דבריו לפני מספר שבועות על בני הישיבות מקיימי העולם: "כשאני אמרתי את זה לפני כמה שבועות היו כמה ראשי ישיבות הסדר, כיפות סרוגות שתקפו אותנו בתקשורת בלי בושה ודיברו נגדנו. מדברים נגד רב בישראל? באיזה חוצפה. שלחו לי מכתבים ראשי הישיבות ההסדר שאני אחזור בי".

"אמרתי בשום פנים אני לא חוזר בי, אני חוזר ואומר את זה כל מה שניצלנו במלחמה הזאת שאויבינו קמו עלינו הצפון והדרום כל הערבים החמסניקים וניצלנו מהם, בזכות מזה? רק בזכות בני הישיבות ואברכים. הם מגנים על כל החיילים ועל כל עם ישראל. מי שלא מאמין בדבר הזה הוא אפיקורוס".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום