שוויץ לא מחדשת את המימון לאונר"א לעת עתה

ממשלת שוויץ תמתין לדוח חקירה נוסף על סוכנות הסיוע ותעקוב לראות אלו מדינות נוספות יחדשו את שיתוף הפעולה עם סוכנות הסיוע שאנשיה מחבלי חמאס שחטפו ישראלים בשבעה באוקטובר. שר החוץ שלה מתנגד חריף

יענקי פרבר | חרבות ברזל 25.4.2024 | 14:10

פלסטינים מקבלים חבילות מזון מאונר"א | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

גרמניה, קנדה ושוודיה כבר הודיעו על חידוש המימון לאונר"א, אחרי פרסום דוח שדחה את טענת ישראל כי חמאס מעורב בסוכנות. ממשלת שוויץ, לעומת זאת, החליטה כי לפי שעה לא תשוב להעביר את התקציב בגובה כ-22 מיליון דולר שהיא נוהגת להעביר מדי בשנה לסוכנות הסיוע לפליטים פלסטינים בעזה. כך דווח בערוץ המדיה השוויצרי SRF.

שר החוץ השוויצרי, איגנציו קסיס, תמיד ביקר את אונר"א וכבר ב-2018 תיאר אותה כחלק מהבעיה במזרח התיכון, מה שגרר ביקורת בין-לאומית עליו. מלבד המתנגדים במפלגות הימין השוויצרי, במפלגת המרכז כונה דוח קולונה "פארסה". בשמאל השוויצרי העמדה שונה. הירוקים והסוציאל-דמוקרטים (שניים מתוך שבעה מושבים בקבינט השוויצרי) זועמים ודורשים לחדש את הסיוע, כך דיווח דב גיל-הר בכאן חדשות.

ממשלת שוויץ תמתין לדוח חקירה נוסף על סוכנות הסיוע ותעקוב לראות אלו מדינות נוספות יחדשו את שיתוף הפעולה שלהן עם אונר"א. בכל מקרה, היא תזדקק לאישור הפרלמנט השוויצרי כדי לבטל את המימון לגמרי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום