איראני נעצר לאחר שתכנן לרצוח שני ישראלים

אזרח איראני חבר בכוח קודס של משמרות המהפכה נחקר בפרו בחשד לניסיון רצח של שני ישראלים. שגרירות ישראל בלימה הודתה לממשלת פרו על "סיכול מתקפה איראנית"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 25.4.2024 | 14:27

אילוסטרציה | צילום: pexels

אזרח איראני ושני פרואנים נעצרו בחודש מרץ בחשד לניסיון רצח של שני ישראלים המתוגררים בפרו, והיום הוארך מעצרם ל-18 חודשים. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, האיראני, מאג'ד עזיזי, חבר בכוח קודס של משמרות המהפכה באיראן, נעצר במרץ האחרון כשעל פי החשד תכנן לרצוח שני ישראלים.

פסק הדין של השופט מיגל קובדו ניתן ביום שלישי אך פורסם אתמול. הנאשמים מואשמים גם בקשירת קשר לביצוע מעשי טרור.

השופט אמר כי המניע למזימת הרצח אינו ברור, אך המשטרה והתובעים בפרו אמרו כי האיראני, מאג'ד עזיזי, חבר בכוח קודס של משמרות המהפכה האסלאמית, שאחראי על עבודת המודיעין.

ב-15 במרץ, לאחר מעצרו של עזיזי, הודתה שגרירות ישראל בפרו בהודעה לעיתונות למשטרה ולפרקליטות הפרואנית "על כך שמנעה מתקפה איראנית נגד אזרח ישראלי".

התובעים בפרו אמרו לאחר מכן כי נמצאו תמונות, הודעות ועדויות המצביעות על כך שעזיזי יצר קשר עם הפרואנים וולטר לוג'ה ואנג'לו טרוסיוס במרץ האחרון כדי לתכנן את רצח של שחר מלכה.

מלכה, פרסם ברשתות החברתיות שהוא עובד כמדריך טיולים ומרפא עם צמחים מסורתיים בעיר קוסקו, כבר יותר מחמש שנים, כך דיווח האתר 'טיימס אוף ישראל'.

האזרח הישראלי הנוסף שהם תכננו להרוג היה גלעד דוכובני, שפתח בית קפה בקוסקו ב-2006 עם אחיו התאום.

לדברי השופט, "הוכח במידה רבה של סבירות" שעזיזי קשר קשר עם הפרואנים להרוג את הישראלים. המשטרה מצאה מידע על מלכה ודוכובני בבית של עזיזי. לאחד הפרואנים שנעצרו, יש הרשעה ברצח ושוד בנסיבות מחמירות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום