קשיים בדרך להקמת הקואליציה באלעד: אין רוב למינוי הסגנים

חבר המועצה יצחק חלה שתמך בראש העיר הנבחר מטעם ש"ס יהודה בוטבול, דורש את תפקיד סגן ראש העיר בטענה שזה הובטח לו עוד קודם הבחירות. לאור דרישתו של חלה אין רוב למינויים. כל הפרטים

אברהם פריינד | מקומי 19.3.2024 | 16:25

העיר אלעד. אילוסטרציה | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לקראת הקמת הקואליציה באלעד, חבר המועצה יצחק חלה שתמך בראש העיר הנבחר מטעם ש"ס יהודה בוטבול, דורש את תפקיד סגן ראש העיר בטענה שזה הובטח לו עוד קודם הבחירות. דרישתו מציבה בספק את האפשרות למינוי סגנים באלעד במועצה הקרובה.

מנגד טוענים בש"ס כי הסגן הובטח רק אם חלה יביא שני מנדטים ולא מנדט אחד כפי שהביא בסופו של דבר.

את שני סגני ראש העיר ייעדו בש"ס לנציג הציונות הדתית בעיר ונציג ויז'ניץ, אלא שכעת לאור דרישתו של חלה אין רוב למינויים מאחר ובלי תמיכת חלה יש תיקו 7-7.

הבעיה שיוצרת את התיקו היא העובדה שנציג ויז'ניץ לא יכול להצביע על מינוי הסגן שלו נגד חברי אגודת ישראל.

כזכור, בשבוע שעבר כינס ראש העיר היוצא של אלעד ישראל פרוש את סיעת אגודת ישראל בעיר ודרש כי הסיעה תגבה את בקשתו להתמנות כסגן ראש העיר מטעם הסיעה. 

להצבעה בסיעה אין שום משמעות אך כעת עם הרכבת הקואליציה הצפויה והצורך בהצבעה על המינויים במועצת העיר האירוע הופך לדרמה אמיתית שכן כאמור, מצב זה מביא לתיקו 7-7 על מינוי סגני ראשי הערים כאשר בנוסף, בשלב זה לא ברור האם חלה יצביע בכלל בעד הקמת הקואליציה כשדרישתו לסגן אינה מיושמת. 

בהקשר זה יש לציין כי במועצה נציג ויז’ניץ אכן מנוע להצביע בעד מינויים לסגני ראשי ערים נגד חבריו מאגודת ישראל מאחר והוא יוכרז כפורש.

הסיטואציה הפוליטית הזו עלולה להביא לכך שגם אם תוקם קואליציה באלעד היא לא תכלול סגנים בשלב זה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום