המידע האישי שלכם דלף לרשת? יש מה לעשות

אם נודע לכם כי דלף מידע מאתר המחזיק בפרטיכם האישיים, במערך הסייבר הלאומי ממליצים לנקוט משנה זהירות בכל הקשור להתנהלות השוטפת במרחב הדיגיטלי ולהטמיע בהקדם את המלצות ההגנה המפורטות בכתבה

קובי ברקת | טכנולוגיה 17.3.2024 | 15:03

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה | צילום: unsplash

לאחרונה אנו עדים להתרחשות אירועי אבטחת מידע רבים. אירועים אלה יכולים לכלול דלף מידע, לרבות הדלפה ופרסום פרטיהם האישיים של המשתמשים באתרים ובשירותים השונים. דלף המידע עלול להכיל נתונים רגישים מאוד כגון פרטי הזדהות וסיסמאות כניסה למערכת, שם המשתמש ופרטי קשר, פרטי כרטיס האשראי, מידע רפואי, תמונות רגישות שהעלה המשתמש לצרכים חברתיים או רפואיים ועוד. 

אם נודע לכם כי דלף מידע מאתר המחזיק בפרטיכם האישיים, במערך הסייבר הלאומי ממליצים לנקוט משנה זהירות בכל הקשור להתנהלות השוטפת במרחב הדיגיטלי ולהטמיע בהקדם את המלצות ההגנה הבאות: 

סיסמאות – מומלץ להחליף סיסמאות לכלל האפליקציות והשירותים שבהם אתם משתמשים ברשת (כגון רשתות חברתיות). בעת ההחלפה מומלץ לבחור סיסמה שאינה כוללת פרטים אישיים מזהים שלכם כגון תאריך לידה ולהשתמש בסיסמאות שונות לשירותים שונים. ככלל, שיקלו לנהל את כלל הסיסמאות בתוכנה ייעודית (כגון מחולל סיסמאות) אשר מצפינה את הסיסמה. 

אימות דו שלבי – הגדירו אמצעי זיהוי נוסף על סיסמה בכלל השירותים המקוונים שבהם אתם משתמשים, בדגש על רשתות חברתיות, ושירותים פיננסיים. אימות נוסף יכול להתבטא באמצעים כגון: אפליקציית אימות, קוד אימות במסרון, טביעת אצבע או זיהוי פנים. צעד זה הוא קריטי ומגן עליכם מרוב המתקפות. 

ניטור סיסמאות חשופות - קיימים שירותים הבוחנים אם הסיסמאות השמורות אצלם נחשפו, כגון שירות מנהל הסיסמאות של גוגל בדפדפן כרום, עמוד בדיקות האבטחה בחשבון הגוגל, וכן בדיקת האבטחה של אפל 

מעקב אחר פעולות בחשבון הבנק – עיקבו באופן יומי אחר חשבון הבנק וחיובי האשראי וודאו שאין פעילות חריגה שלא ביצעתם. הגדירו באפליקציית הבנק או חברת האשראי קבלת הודעת SMS בכל חיוב או תנועה חריגה בחשבון.

הנפקת תעודת זהות חדשה - מי שצילום תעודת הזהות או הדרכון שלו זלג מומלץ לפנות לרשות האוכלוסין להנפקת תעודה חכמה חדשה.

הודעות חשודות – גלו עירנות ואל תלחצו על קישורים או צרופות מגורמים לא מוכרים. בכל מקרה של חשד, היכנסו לאתר הרצוי דרך חיפוש בדפדפן ולא באמצעות הקישור. אין למסור פרטים אישיים ומזהים לגורמים בטלפון או בקישור.  

לסיכום, נתחו את סיכוניכם. אתם יודעים טוב מכולם מהם ערוצי התקשורת אשר עלולים עתה להיות חשופים בפני התוקף, ומהו אופי המידע שעלול להימצא בידיו ורגישותו. פעלו להקטנת הנזק בהתאם – העלו את רמת חשדנותכם במקומות הרלוונטיים, בדקו בפרוטרוט את פירוט הפעולות בכרטיס האשראי שלכם, והודעות מרשתות חברתיות במקרה בו מישהו מנסה להיכנס לחשבונכם. יידעו אנשים שהתוקף עלול לפנות אליהם, ויידעו את המשטרה והרשויות על כל ניסיון סחיטה או פישינג.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום