העתיד כאן: ב.מ.וו תשתמש ברובוטים במפעליה

יצרנית רובוטים אמריקאית שמתמחה ביצור רובוטים דמויי בני אדם הודיעה כי חתמה על שותפות עם יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו. הרובוטים ישתלבו תוך שנה בתהליכי היצור, כולל מחלקות עיבוד המתכת של היצרן וחלק מפסי ההרכבה

רוני נאק | טכנולוגיה 25.1.2024 | 09:37

שותפות בין BMW ארה"ב ליצרנית רובוטים דמויי אדם FIGURE. מהלך להרתיע את ועדי העובדים החזקים? | צילום: FIGURE

זה אולי נשמע לכם כמו סיפור שלקוח ממיטב ספרי המדע הבידיוני, אבל הדיווח אמיתי לחלוטין: יצרנית הרובוטים האמריקאית FIGURE (כלומר "דמות") שמתמחה ביצור רובוטים דמויי בני אדם הודיעה כי חתמה על שותפות עם יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו.

במסגרת השותפות יוצבו הרובוטים של החברה במפעל ב.מ.וו בארצות הברית. לפי הודעתה של FIGURE, הרובוטים שלה יוכלו לבצע משימות פשוטות וזה יקרה במפעל של ב.מ.וו בספרטנבורג, שבקרוליינה. יצרנית הרובוטים סיפרה שב.מ.וו היא הלקוחה הגדולה הראשונה של FIGURE מאז הקמת החברה בשנת 2022 וההזמנות הראשונות יהיו יחסית בהיקף מצומצם ויסופקו למפעל שמונה לא פחות 11,000 עובדים.

לדברי FIGURE, הרובוטים ישתלבו תוך שנה בתהליכי היצור, כולל מחלקות עיבוד המתכת של היצרן וחלק מפסי ההרכבה. בכך מקדימה ב.מ.וו את טסלה, שהודיעה שתשלב במפעלים שלה רובוטים דמויי בני אדם. לאור זאת, אנחנו גם שואלים את עצמנו מה יהיה השלב הבא? מתי הרובוטים יהיו כה משוכללים שיוכלו להשתלט על המשרות ועל הפרנסה של העובדים במפעלים נוספים? כנראה שהשנים הקרובות במפעל ב.מ.וו בארצות הברית יהיו שנים של מבחן, לא רק לרובוטים אלא גם לעמיתיהם בני האדם שיצטרכו לקבל את העובדים החדשים בסבר פנים יפות.

לידיעה הזו יש גם סיפור רקע, בחודשים האחרונים התקיימו שביתות וחיכוכים רבים מול איגודי העובדים החזקים שבתעשיית הרכב בארה"ב. שילוב רובוטים דמויי אדם בקווי היצור בוודאי שלא יתרום להורדת המתחים – להיפך.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום