הקבינט מתכנס: השיחות במצרים הסתיימו, חמאס חוזרים לקטאר

גורם בחמאס אמר כי שיחות המשא ומתן בקהיר נגמרו, והמשלחת תחזור לדוחא להמשך התייעצויות. לדבריו, "התקווה להפסקת אש בין ישראל וחמאס נחלשה"

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 5.5.2024 | 18:23

פעילות הכוחות במרכז רצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

גורם בחמאס אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי שיחות המשא ומתן לעסקה בקהיר הסתיימו, ומשלחת ארגון הטרור תשוב לקטאר להמשך התייעצויות. לדברי הגורם, "התקווה להפסקת אש בין ישראל וחמאס נחלשה. ישנם פערים עמוקים בין הצדדים, בעיקר סביב הפסקת האש הקבועה ברצועה".

"הפגישה עם שר המודיעין המצרי הסתיימה ומשלחת חמאס עוזבת לדוחא להתייעצויות נוספות", אמר הגורם המקורב למשא ומתן.

הדיווח מגיע על רקע כינוס קבינט המלחמה בשעה זו לגבי כניסה לרפיח והמשא ומתן לשחרור החטופים. בישראל יש פסימיות לגבי תשובת חמאס להצעת המתווכות.

הדיווחים מגיעים על רקע ביקורו של השר גלנט מוקדם יותר היום ברצועת עזה, גלנט קיים סיור במרחב המסדרון במרכז הרצועה. גלנט צפה בפעולות צה״ל במרחב, וקיים הערכת מצב עם מפקד אוגדה 99 תת-אלוף ברק חירם ומפקדי החטיבות על הפעילויות המבצעיות הצפויות בימים הקרובים.

"אנחנו מחויבים לחיסול החמאס ולשחרור החטופים", אמר גלנט, "אנחנו נתנו פרק זמן ורצינו להגיע למצב שבו אנחנו נממש כמה שיותר מהר את שחרור החטופים, עם השהיה מסוימת בפעולה המבצעית, מפני שהחטופים נמצאים במצב קשה ואנחנו צריכים לעשות כל מאמץ על מנת לשחרר אותם". 

גלנט הבהיר: "אנחנו מזהים סימנים מדאיגים שחמאס למעשה לא מתכוון ללכת לשום מתווה הסכמי איתנו, המשמעות של זה - פעולה ברפיח ובכל רצועת עזה בזמן הקרוב ביותר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום