באל ג'זירה מגיבים להחלטה: "ננקוט בכל האמצעים"

אחרי שהממשלה אישרה פה אחד את סגירת ערוץ אלג'זירה בישראל - ברשת הגיבו: "אנחנו מגנים את המעשה הפלילי-הישראלי שפוגע בזכויות האדם. אנחנו מדגישים את זכותנו להמשיך ולספק את השירותים שלנו לציבור ברחבי העולם"

שלו שינברג | תקשורת 5.5.2024 | 16:40

אילוסטרציה | צילום: unsplash

רשת אל-ג'זירה הגיבה להחלטת הממשלה שהתקבלה היום (ראשון) לסגור את שידורי הערוץ בישראל. בהודעה מטעם הרשת נכתב: "ממשלת נתניהו החליטה בצעד מוטעה לאשר את הצו לסגירת משרדי אל-ג'זירה בישראל". 

עוד נכתב: "אנחנו מגנים את המעשה הפלילי-הישראלי שפוגע בזכויות האדם. אנחנו מדגישים את זכותנו להמשיך ולספק את השירותים שלנו לציבור ברחבי העולם, דבר שמעוגן באמנות הבין-לאומיות. הדיכוי של ישראל נגד העיתונות החופשית כדי לכסות את פשעיה בידי הרג ומעצרם של עיתונאים - לא מרתיע אותנו מלמלא את חובתנו". 

"ננקוט בכל האמצעים אל מול ארגונים בין-לאומיים ומשפטיים כדי להגן על זכויותינו והצוותים שלנו", נכתב בהודעה. 

כזכור, הממשלה האישרה בצהריים (ראשון) פה אחד את סגירת ערוץ אלג'זירה בישראל. שרי המחנה הממלכתי לא השתתפו בישיבה. לאחר האישור בממשלה, שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי חתם על הצווים נגד אלג'זירה מיד.

קרעי אמר: "הצווים שלנו ייצאו לפעולה באופן מיידי. עבר יותר מדי זמן ויותר מדי מהמורות משפטיות מיותרות כדי שנוכל סוף סוף לעצור את מכונת ההסתה המשומנת של אלג'זירה שפוגעת בבטחון המדינה. לאורך חודשים, עשיתי הכל ואמשיך לעשות הכל כדי שהם לא יוכלו לפעול מישראל עוד".

מנגד, שרי המחנה הממלכתי הגיבו על ההצבעה בממשלה לסגירת אל ג'זירה: "עלולה לחבל במו"מ ונובעת משיקולים פוליטיים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום