הָיֹה הָיָה אִישׁ שֶׁלֹּא יָדַע לִקְרֹא // חמוטל שהינו

סוד של 36 שנה התגלה ברגע אחד והפך את החיים - לטובה • הכירו את שיטת חמוטל שהינו - השיטה שהופכת ילד מתוסכל ורווי כשלונות לילד מצליח ומאושר • יש בך את הכוח להפוך גם את התלמידים שלך לסיפור הצלחה • כנסי וגלי כיצד.

שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 2.5.2024 | 18:16

אילוסטרציה | צילום: pixabay

הוא יושב עם הילד בשבת אחר הצהריים בבית הכנסת, חברותא של אבא ובן. נותן לילד לקרוא לבד. יושב ומהנהנן, משדר לילד ללא מילים - 'תראה כמה אני מאמין בך שאתה יכול לבד גם בלי עזרה'. איזה אבא טוב שמפתח תחושת מסוגלות. 

הוא משכיב את הילדים לישון, הם מבקשים מאבא סיפור, הוא מציע להם לעוף על כנפי הדמיון ולשחק משחק - מספרים מה שרוצים לפי התמונה. כמה חשוב לפתח יצירתיות.

כשהוא יושב לחתום מסמכים מול הבנק הוא מעלעל בדפים במהירות וחותם תוך כדי שהוא מפטיר - 'הכל טוב, אני סומך עליכם'. לתת אמון בסביבה זה הבסיס להצלחה.

36 שנה הוא מתנהל בעולם. מצליח, מנהל עסק, בעל משפחה יפה עם ילדים מתוקים ומוצלחים. בפנים יש סוד קטן שקבור תחת שנים של הסתרה. עד לרגע אחד בו כל השכבות נמסות ונעלמות.

טלפון ממנהל החיידר והעולם שלו מתערער - דודי לא מצליח לקלוט את הקריאה בשום אופן, הוא צובר פער ותסכול שמשפיע על ההתנהגות שלו באופן ישיר. אוטוטו עולים לכיתה ב' וכדאי לשקול מעבר לכיתה קטנה עם מורה מקדמת.

ברגע אחד זה מציף אותו - התסכול, תחושת הכישלון הקבועה, המאמץ התמידי שהושקע בלשחק אותה 'הכל בסדר', כל השנים ש'מרח' בישיבה. ה' כנראה אהב אותו שהצליח להתחתן עם אישה טובה ולהקים משפחה יפה. אבל אין מצב שדודי יעבור את אותו המסלול שלו. זה כואב מידי וקשה מידי. מי כמוהו יודע כמה בקלות יכול היה להתדרדר לברזלים ברחוב.

כשהחליט לשלוח את דודי למורה מקדמת הוא חשב שהוא עושה זאת עבור הילד שלו אבל הוא לא חלם כמה חייו שלו עומדים להשתנות.

דודי הולך למורה, אבא שלו לוקח נשימה עמוקה לקראת החזרה שלו הביתה - עצבני, דרוך, מתוסכל, אבל דודי חוזר עם אורות בעיניים, היה לו כיף! מפגש רודף מפגש, שלושה חודשים עוברים כמו בהינף יד, דודי מצליח ומדביק את הפער במהירות ואפילו בהנאה. לילה אחד הילדים מבקשים מאבא סיפור לפני השינה. הוא משתמש בהצעה הקבועה - כל אחד מסתכל על התמונה וממציא איזה סיפור שהוא רוצה, אבל אז הקסם קורא - דודי פותח את הספר בעמוד הראשון ואומר - "היום אני מספר סיפור". דודי מצרף אות לאות ומילה למילה, בשטף ובחן, הילדים מרותקים, לא שמים לב לדמעה בקצה העין של אבא. הוא מרים טלפון למורה של דודי ומבקש: "למדי גם אותי לקרוא".

בפעם הבאה שקוראים בבית הכנסת 'יעמוד ר' שמעון בן ר' אהרון', הוא נעמד, מחכה לפיק הברכיים שיתקוף אותו כתמיד, אבל הוא לא מגיע. הוא ניגש לעמוד ופותח את ספר התורה והמילים פשוט זורמות מפיו בנעימות ובשטף.

36 שנה של כשלון, של שבירת שיניים, תחושת תסכול שהולכת וגדלה, סוד שהולך ותופח בבטן ומאיים להתגלות - הסתיימו. ילד ואבא לומדים יחד בשבת אחר הצהריים. כל אחד קורא משנה - לפי התור, בחוויית לימוד מעצימה ומהנה.

הסיפור הזה הוא סיפור אמיתי והוא סיפורם של מאות ילדים עם קושי בקריאה וגם מבוגרים שמתמודדים עם הקושי במשך שנים, כאשר אליו מתווספים התסכול, חוויית הכשלון התמידית, דימוי עצמי נמוך והתמודדות יומיומית עם השאלה - מה לא בסדר בי אם כולם מצליחים לקרוא ואני לא?

מה לא בסדר בהם? זה בדיוק הענין - שהכל בסדר. מה שלא בסדר היא שיטת הלימוד האחידה שהשתרשה כשיטה שאמורה להתאים לכולם - כשפועל יש אלפי ילדים בפועל עם אונה ימנית - יצירתית מפותחת יותר שהשיטה המסורתית פשוט לא מתאימה להם.

כולנו מכירים אותם - את הילדים שנפלטו ממעגל הלמידה. מדשדשים אחרי כולם, חווים תסכול מתמשך ומרגישים כשלון מהלך, איך זה שכולם מבינים והם לא. תקופת הקורונה ולאחריה המלחמה, רק העמיקו את הפער בינם לבין שאר החברים, כאשר הניתוק מבית הספר ומהשגרה פגעה קשות בלמידה, במיוחד עבור ילדים שסובלים ממילא מבעיות למידה.

שיטת חמוטל שהינו מתבססת על עקרון היסוד הפשוט והמהותי - הדרך אל מוחם של הילדים עוברת דרך כנפי הדמיון, היצירתיות וההשראה. שורש השיטה הינה ההבנה כי ילדים מגיעים להישגים נפלאים מתוך שמחה ובקלות, כשהם לומדים באופן לא מודע, ומתוך ההגיון הפנימי העמוק שלהם. כשמבינים איך חושבים ילדים, ופוסעים איתם בעולם של ילדות ודמיון, הרפתקאות וחוויות, זוכים לראות בהשתאות כיצד קשיים מתמוססים ודברים מופלאים קורים. השיטה לא מבקשת מהילד לקרוא, היא צוללת יחד איתו לעולם של ציור, הנאה, משחק, דמיון וקסם. וכך, הילד פשוט רוכש את הקריאה דרך המשחק בלי ש"לימדו" אותו לקרוא. כך הוא חווה חוויית למידה בצורה טבעית ומהנה שנשארת איתו לנצח והופכת את האתגר הכי גדול שלו - להנאה צרופה.

השיטה מיועדת עבור כל ילד שרוצה ללמוד בדרך חוויתית, משמעותית ומהנה החל מגיל הגן ועד לגילאים הבוגרים ומחוללת פלאים במיוחד אצל ילדים שכבר התנסו בחוויית למידה כושלת ומתסכלת ומחפשים שיטת לימוד אחרת, חווייתית יותר ויעילה יותר.

עם למעלה מעשור של הצלחה בהוראת השיטה הייחודית, מאות מדריכות קריאה בכל רחבי הארץ ואלפי ילדים שהפכו מילדים מתוסכלים ורוויי כשלונות לילדים מצליחים ושמחים - חמוטל מצהירה: "רוב המאובחנים כלקויי למידה אינם כאלו. להיפך! הם יצירתיים ומלאי יכולות". הגיע הזמן להעניק לכל ילד חוויית למידה שתוביל אותו לספר לבד - את סיפור ההצלחה שלו.

בימים אלו נפתח מחזור חדש להכשרת מאמנות קריאה בשיטת חמוטל שהינו. הקורס מיועד  למורות הוראה מתקנת הרוצות להקנות כישורי קריאה בצורה טובה יותר, להורים הרוצים להשתלם בתחום ולדעת כיצד לעזור לילדיהם, לכל מורה, גננת או מורת שילוב הרוצה ללמד קריאה בצורה מדויקת, חווייתית ומהירה ולנשים בעלות משיכה חזקה והתאמה לתחום הטיפול והעזרה לילדים שמעונינות לרכוש מקצוע מספק ומתגמל. הקורס מוגש בדיסק און קי מקודד המאפשר למידה בקצב לימוד אישי וכולל ערכת לימוד חווייתית, מאות דפי הדרכה מבוארים, כרטיסי משחק שונים וספרי אבחון. תלמידות הקורס נהנות מליווי מקצועי ומענה אישי לאורך כל תקופת הלמידה עד לרכישת המקצוע ולקבלת תעודת ההסמכה, כאשר מיד לאחר קבלתה, מצטרפות הלומדות לרשימת המדריכות הארציות ומשתלבות בשוק העבודה.

הקורס להכשרת מדריכות בקריאה נפתח ב- 20.5.2024 | יב' אייר תשפ"ד. בואי לשנות חיים ולהפוך התלמידים שלך לסיפור הצלחה.

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום