בניגוד לדיווח: ארה"ב לא תחתום הסכם הגנה עם סעודיה ללא ישראל

רק הסכם משולש: היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב הבהיר הלילה כי ארצות הברית לא תחתום על הסכם הגנה עם סעודיה ללא הסכם נורמליזציה עם ישראל. סאליבן: "לא יכולים להפריד חלק אחד מהאחרים"

יענקי פרבר | מדיני 5.5.2024 | 07:23

הנשיא ג'ו ביידן | צילום: דוברות הבית הלבן

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, אמר הלילה שממשל ביידן לא יחתום על הסכם הגנה עם סעודיה אם הממלכה לא תנרמל את היחסים עם ישראל, והבהיר כי "אי אפשר להפריד חלק אחד מהאחרים", כך דיווח ה'פייננשל טיימס'.

סאליבן למעשה סתר את הדיווחים האחרונים כי נשקלת עסקה דו-צדדית בין ממשל ביידן לסעודיה אם ישראל תסרב להקמת מדינה פלסטינית. הסעודים דורשים הסכמה ישראלית לקדם מדינה פלסטינית כתנאי לנורמליזציה עם ישראל.

על פי הדיווח, ממשל ביידן דוחף הסכם משולש בין ארה"ב סעודיה וישראל, כחלק מתוכניות להביא שלום במזרח התיכון. הממשל מקווה לנצל את המצב ולהביא לנרמול היחסים בין הממלכה לישראל ולשכנע את ישראל להסכים לוויתורים משמעותיים לפלסטינים. אך נתניהו דחה שוב ושוב כל מהלך שיביא מדינה פלסטינית.

"החזון הוא הבנה דו-צדדית בין ארה"ב וסעודיה בשילוב נורמליזציה בין ישראל לסעודיה, בשילוב צעדים משמעותיים למען העם הפלסטיני", אמר סאליבן. "כל זה צריך להיות יחד, לא יכולים להפריד חלק אחד מהאחרים" אמר.

הוא הוסיף: "כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה להבין מה נראה לנו הגיוני, ולהציג את זה, ובסופו של דבר זה יהיה תלוי בהנהגה הישראלית, ולמען האמת בסופו של דבר העם בישראל יחליט אם זו הדרך שהוא רוצה ללכת בה או לא".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום