דיווח: המתווכים מנסים למנוע קריסת המגעים - ישראל דחתה את הפעולה

ברקע האינדיקציות כי ארגון הטרור חמאס מתכוון לדחות את ההצעה, מצרים השיגה הבטחה ישראלית לדחות את תחילת המבצע ברפיח לפחות עד סוף שבוע הבא, וכי משלחת של חמאס תצא שוב לקהיר שם תציג את התיקונים

ישראל לפקוביץ | מדיני 3.5.2024 | 09:43

מעבר רפיח | צילום: שאטרסטוק

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, מדווח הבוקר כי אף שהצפי היה שעד אתמול תשובת חמאס להצעה לעסקה אמורה הייתה להימסר כבר, המתווכים במצרים וקטאר ביקשו מארגון הטרור זמן נוסף לפני שליחת התגובה - כיוון שקיבלו איתותים ברורים שהתשובה הזו תהיה שלילית. לפי "אל-אחבאר", זו הייתה הסיבה לכך שב-48 השעות האחרונות מתנהלים לטענתו מגעים למניעת קריסת המשא ומתן.

באתר Ynet דווח כי מצרים השיגה הבטחה ישראלית לדחות את תחילת הפעילות ברפיח לפחות עד סוף שבוע הבא, וכי משלחת של חמאס תצא שוב לקהיר עם התיקונים הדרושים.

לפי הפרסום, חמאס "רוצה אישור לנסיגה מוחלטת הכוחות מכל אזורי הרצועה, במיוחד מאזור נצרים", דורש הבטחת חופש תנועה בין צפון ודרום הרצועה - ו"היעדר כל ישות שאינה פלסטינית בשטח הרצועה".

המקורות הוסיפו כי השעות הקרובות יהיו מכריעות, "האמריקנים מדברים על ערבויות שלא לחזור למלחמה אם חמאס יסכים להפסקת אש". בדיווח צוין כי חמאס ביקש גם שטורקיה תהיה ערבה להסכם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום